Evankeliumi luo yhteyden – Kiinan mediatyö

Kristilliset radio-ohjelmat ovat Kiinassa kuunneltavissa myös netissä ja sosiaalisen median kautta. Haasteita ja esteitä kristillistä mediaa vastaan on. Työ silti etenee. Tukesi avulla laajennetaan evankeliumin tarjontaa ja raamattuopetusta satojen miljoonien ihmisten käyttämillä kanavilla. Evankeliumi luo yhteyden Kiinassa. Autathan siinä!

Reformaation merkkivuoden (2017) teemamme on ”Yhteys muodostettu”. Kiinassa ilo evankeliumista ei ole itsestäänselvyys. Kuulija Kiinasta kertoo:

”En voinut vähään aikaan kuunnella ohjelmia… Nyt kokeilin nettiyhteyttä. Se toimi, ja saatoin ladata taas uusia jaksoja. Olen todella onnellinen! Vaikkemme ole koskaan tavanneet, on hienoa olla yhteydessä. Herra siunatkoon teitä!”

Olisitko valmis lähettämään kukkarostasi siunauksia Kiinaan?

Mitä jos joutuisit ylläpitämään uskoasi ystäväsi puhelimeensa lataamien opetusohjelmien kautta?

Lahjoita Raamatun opetuksen ja kristittyjen välisen yhteyden tarpeisiin

Erityisesti sisä-Kiinassa Sansan kustantamilla lyhytaaltoradiolla on edelleen oma tärkeä sijansa evankeliumin julistamisessa.

Moni median kautta uskoon tullut voi olla uskossaan väkirikkaassa maassa silti yksin. Kännykkäsovellukset auttavat kristittyjä löytämään toinen toisensa. Esimerkiksi Baobao-sovelluksella voi kuunnella kristillisiä ohjelmia, tutkia FEBC:n digilehteä, lukea ja jakaa raamatunopetustekstejä sekä etsiä muita kristittyjä. Näin he voivat tutustua, tavata toisensa ja opiskella yhdessä sekä tukea toisiaan. Kristittyjen yhteys on kasvun kannalta olennaista.

Aasiassa yhteisöllisyys on muutenkin tärkeää. Usein vanhempi sukupolvi jää paikoilleen ja lapset pyrkivät kaupunkeihin. Tarve yhteydelle kasvaa. Digimedia tarjoaa uuden mahdollisuuden evankeliumille sekä kristittyjen yhteydelle.

Raamatun opiskelijan tabletti valmiine opetusohjelmineen.

Osallistu keräykseen ja tarjoa kiinalaisille tätä yhteyttä! Lahjoituksesi kanavoidaan Sansan yhteistyökumppanien (FEBC, TWR ja VOS) kautta.

Avaa puhelimellasi yhteys Kiinan kristityille

Lahjoita soittamalla 0600 18808.
15,36€ + paikallisverkkomaksu.

Lahjoitusesimerkkejä

-15 min lyhytaalto-ohjelma Kiinaan 130€
-tablettitietokone Raamatun opiskeluun 50€
-15 min sielunhoitokeskustelu somessa 15€

Kuuntelijapalautteita Kiinasta

”Olen 26-vuotias ja ollut kristitty neljä vuotta. Kuuntelin ennen ohjelmianne joka ilta radiosta, mutta nyt kuuntelen netistä. On hienoa, kun voin kuunnella monta ohjelmaa peräkkäin. Avoimin silmin -ohjelma on minulle tärkeä. Ymmärrän uskoani paremmin sen avulla. Pidän blogiosiosta, jossa on ihmisten henkilökohtaisia kertomuksia. Kiitos kirjeestänne, se vahvisti uskoani. Minua huolestuttaa avioituminen. Ymmärrän hyvin Paavalin sanat: ”Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa.” Pitäisi avioitua, mutta ei ole helppoa löytää kristittyä miestä puolisoksi. Rukoilkaa puolestani, että pidän katseeni koko ajan Jeesuksessa, joka on uskon alkaja ja täyttäjä.”

Kiina on nopeasti muuttunut moderniksi yhteiskunnaksi. Ilosanoman välineet on siksi oltava ajan tasalla. Varoja tähän kiireelliseen mediatyöhön tarvitaan.

”Yksi kaverini kertoi minulle kotisivuistanne ja pidin niiden sisällöstä heti. Tietokoneeni alkoi temppuilla, kun kuuntelin teitä netissä. Siksi latasin kaikki sivuilla olleet ohjelmat koneelleni ja kuuntelen niitä melkein joka päivä. Monissa ohjelmissa puhutaan kuin suoraan minun sydämeeni. Surettaa, etten tiennyt radioasemastanne aiemmin. Nyt voin kuunnella ohjelmat uudelleen moneen kertaan.”

Kuvat: Shuttestock ja omat sekä yhteistyökumppanien lähteet.

Yhteys muodostettu – anteeksiantoa ja rakkautta Kambodžaan

Kambodžan asukkaista monet kärsivät edelleen punakhmerien aiheuttamista traumoista. Pol Potin hirmuhallinto tuhosi ihmisiä, kulttuuria ja maata vuosina 1975–78. Traumatisoivat kokemukset ja tunteet siirtyvät sukupolvelta toiselle ja purkautuvat kotiväkivaltana. Auta kambodžalaisia eheytymään ja lahjoita! Krusa FM vie lahjasi perille radiolla.

Kylvä yhdessä Raamattu kannesta kanteen -ohjelman kanssa!

Raamattu kannesta kanteen (Rkk) kiinnostaa suomalaisia edelleen, vaikka se on pyörinyt radiossa jo 20 vuotta. Ensimmäinen ohjelma kuultiin 3.3.1997. Rkk ei kaipaa juhlan kunniaksi kukkia vaan toivoo, että kylväisit kukkarahat siemeniksi radioaalloille uusien kuuntelijoiden tavoittamiseksi ja hyvien hedelmien kasvamiseksi. Lahjoita nyt!

Kazakstan – kuka kertoisi heille?

Sansan paljon hedelmää tuottanut Hanna-työ laajenee uudella nimellä uudelle alueelle. Kazakinkielistä ”Toivoa naisille” -radio-ohjelmaa lähetetään Kazakstanissa. Radio tavoittaa kazakkeja hyvin. Kristillistä ohjelmaa voi kuunnella myös internetissä ja mobiilisovelluksella. Tarvetta ohjelmille todella onkin. Valloita tilaa Jumalan mahdollisuuksille Kazakstanissa tarjoamalla työhön varoja!

Jaa parasta lahjaa – toivon evankeliumia SAT-7 Türkin välityksellä

”Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa.” Joh. 1:5. Kristillinen satelliittitelevisio SAT-7 Türk lähettää ohjelmia rohkaistakseen ja vahvistaakseen turkkilaisia kristittyjä. Ohjelmia katsovat muutkin kuin kristityt, ja heille kanava tarjoaa totuudenmukaista tietoa kristinuskosta.

Kohti toivoa SAT-7 Parsin kanssa

SAT-7 Parsin farsinkielisten tv-ohjelmien näkyvyysalueella asuu satoja miljoonia ihmisiä, joista moni etsii totuutta, toivoa ja kestävää perustusta elämälleen. Kun ihminen löytää kanavan, katsoo sitä ja tutustuu Jeesukseen, hänen elämänsä muuttuu. Me suomalaiset voimme tarjota evankeliumia iranilaisille. Lahjoita nyt.

Kohti toivoa – keräys

SAT-7:n,TWR:n ja FEBC:n ohjelmat tavoittavat ihmisiä maissa, joissa kristittynä eläminen on vaikeinta. Televisio- ja radio-ohjelmat ovat monelle myös se puuttuva oma seurakunta. Auta meitä kertomaan Kristus-valosta ja toivosta vaikeissa oloissa eläville lähimmäisillemme. Lahjoita nyt.

Pakolaislapsia

Toivoa Lähi-itään

Haluatko kuulla hyviä uutisia Lähi-idästä ja Pohjois-Afrikasta? Haluatko antaa pakolaisleirien lapsille paremmat yöunet? Tue satelliittitelevisio SAT-7:n ohjelmia, jotka välittävät toivoa ja anteeksiantoa vihan keskelle.

Hannat jakavat siskolle kans!

Sansan Toivoa naisille/Hanna-työ kustantaa radio-ohjelmia Indonesian, Intian, Kambodžan, Turkin ja uutuutena 2017 Kazakstanin naisille. Ohjelmat auttavat naisia jokapäiväisessä elämässä ja tuovat esille kristillisen toivon. Jaa hyvää radiolla – välitä toivoa naisille!

Pin It on Pinterest

Haku