Tarinoita

Valitse kategoria

Vuonna 2013 jouduin onnettomuuteen ja molemmat käteni ja jalkani murtuivat. Masennuin ja minulla oli monia kysymyksiä. Ystäväni tuli käymään. Nähdessään tilanteeni hän kertoi minulle, kuinka paljon Jeesus rakastaa meitä ja kuinka hän kuoli puolestamme ristillä syntiemme takia. Sitten vähitellen minä ja ystäväni aloimme tutkia Jumalan sanaa. Muutamaa kuukautta myöhemmin löysin Sinun toivosi -ohjelman. Olin onnellinen ja ymmärsin, että Jeesus tuo toivon. Jumalan sana lohdutti minua ja paransi minut täysin. Uskoni vahvistui vähitellen ja sain rohkaisua hengelliseen kasvuun. Kiitos Jumalalle kaikista siunauksista.

Hindinkielisen ohjelman katsoja Intiasta (TWR-Intia)

Olen kotiäiti. Vietän suurimman osan aikaa lasteni kanssa. Joskus tapaan naapuruston naisia kahvin tai teen merkeissä. Kerran eräs nainen mainitsi ohjelmanne ja sanoi, että vihollinen (te) on maassamme. Ajattelin itse toisin. Olin aina miettinyt, mihin kristityt uskovat. Aloin siksi kuunnella ohjelmaanne. En pelännyt kuten muut naiset.

Noin vuoden kuluttua päätin kääntyä kristityksi. Ajatukseni Jumalasta ovat muuttuneet ajan kuluessa. Pidän siitä, miten puhutte Jumalan ja hänen tyttäriensä välisestä suhteesta, hänen armostaan ja rakkaudestaan naisia kohtaan. Elämäni muuttuu päivä päivältä. En kertonut perheelleni enkä ystävilleni päätöksestäni enkä tiedä, kerronko koskaan. En usko Jumalan syyttävän minua siitä. Voisitteko rukoilla minun ja perheeni puolesta ja että tulisi aika, jolloin voin kertoa uskostani heille.

Toivoa naisille -ohjelman kuuntelija Turkista

Olin ennen mies, jolla ei ollut toivoa elämässä. Ajoittain elämä tuntui pitkästyttävältä. Olen kiitollinen siitä, että vaikka kuinka torjuin Jeesuksen Kristuksen, hän oli aina vierelläni. Fyysisen ja psyykkisen sairauden aiheuttama stressi oli minulle valtava taakka. Vaimoni ja tyttäreni koettivat saada minut seuraamaan Kristusta kertomalla evankeliumin sanomasta, mutta torjuin sen ja nuhtelin heitä.

Tyttäreni ei kuitenkaan lakannut kertomasta uskostaan minulle. Hän kannusti minua myös kuuntelemaan Krusa FM:n ohjelmia ja niiden välittämiä Jumalan rohkaisevia sanoja. Koska tiesin niiden kertovan Jeesuksesta, en halunnut niiden vaikuttavan minuun. Mutta kun kuuntelin ohjelmaa, aloin avautua Jumalan sanalle. Ymmärsin, että Jeesus todella rakastaa minua.

Jumala on antanut minulle sanoin kuvaamattoman toivon ja lämmön tunteen elämääni. Perheeni on kärsivällinen ja ymmärtäväinen. Kiitän vaimoani ja tytärtäni, että he auttavat minua valittamatta. Kiitän Jumalaa siitä, että radioaseman kautta päätin seurata Jeesusta ja omistaa elämäni hänen rakastamiseensa ja palvelemiseensa.

Jumalan armosta sain kertoa uskostani radiossa, ja sen seurauksena monet vanhemmat kuuntelijat kokivat iloa ja rauhaa ja tulivat tuntemaan Jeesuksen Kristuksen. Olen kiitollinen Krusa FM -radioasemalle, että se on ollut aina tukenani ja tiimi on rukoillut puolestani. Siunatkoon Jumala niitä, jotka eivät usko, mutta kääntyvät Jeesuksen puoleen.

Kuuntelija Kambodžasta (FEBC)

Eräänä päivänä etsin televisiosta jotain hyvää katsottavaa. Yhtäkkiä löysin gujaratinkielisen Toivoa naisille -ohjelman. Olin niin iloinen voidessani katsoa kristillistä ohjelmaa. Olen katsonut kaikki jaksot. Opetus on erittäin hyvää ja hyödyllistä naisille. On rohkaisevaa oppia Jumalan sanaa tällä tavalla, ja se auttaa minua kasvamaan uskossa. Nyt katson ohjelmaa säännöllisesti. Kiitos kun autatte naisia kasvamaan kaikilla elämän alueilla.

Gujaratinkielisen Toivoa naisille -ohjelman katsoja Intiasta (TWR-Intia)

Kasvoin kyläyhteisössä. Kun teini-ikäisenä olin kuunnellut ennen nukkumaanmenoa radio-ohjelmaa, jossa sanottiin, että Jahve on ainoa tosi Jumala, aloin uskoa häneen. Koska halusin tulla kristityksi, isäni päätti, että koko perhe omaksuisi saman uskon. Sen seurauksena isäni sai potkut työstään enkä itse löytänyt vakituista työtä. Eräs saman kylän arvostetun perheen tytär meni kuitenkin kanssani naimisiin ja pysyimme kristittyinä yhdessä. Menimme muualle hoitamaan omaa pientä liikeyritystä ja palasimme kyläämme vasta, kun kaksi poikaamme olivat syntyneet. Myymme räätälöityjä vaatteita ja tarjoamme käytännön palveluita kristillisellä rakkaudella. Kiitos Jumalalle huolenpidosta! Meillä on monia asiakkaita, ja joistain on tullut hyviä ystäviä. Annamme Jumalalle kaiken kunnian.

Kiinankielinen kuuntelija (FEBC)

Hei, nimeni on Mattew. Olen 12-vuotias ja pidän kovasti lauluista ja laululeikeistä PAK7 Kids -lastenkanavalla. Pidän lauluihin kuuluvien liikkeiden tekemisestä. Sunnuntaisin opetan myös näitä lauluja ja liikkeitä muille lapsille pyhäkoulussa.

Katsoja Pakistanista (PAK7)

Olen vanhempieni ainoa lapsi. Äitini on äkkipikainen, ja hän pahoinpiteli minua jo lapsena. Myös eräs sukulainen käytti minua teini-iässä seksuaalisesti hyväksi. Aviomieheni käytös muuttui, kun menimme naimisiin. Hän ei vietä aikaa kanssani, ei kuuntele ongelmiani eikä rukoile kanssani. Aiemmin hän kirjoitti ja sävelsi kristillisiä lauluja. Halusin kovasti, että rukoilisimme yhdessä ja olisimme toistemme ystävät, mutta häntä ei kiinnosta. Olen huolissani hänen huonoista tavoistaan ja kuinka hän käyttäytyy minua kohtaan. Myös äitini nälvii minua siitä, että minulla ei ole lasta.

Kaikki tämä satuttaa ja itken itsekseni. Minulla ei ole ystäviä, joiden kanssa jakaisin asioita. Olen masentunut enkä ole tyytyväinen myöskään työpaikkaani. Puhun ongelmistani vain Jumalalle. Uskon, että Jumala näkee minut. Koska halusin ajatella jotain muuta, avasin television ja löysin ohjelmanne. Olen iloinen, että on joku, jolle kertoa tuskastani ja huolistani ja joka rukoilee rinnallani. Kiitän Jumalaa, että hän antoi minulle yhteyden teihin.

Toivoa naisille -ohjelman katsojapalaute (TWR-Intia, hindi)

Olen kuunnellut Sydänystävä-ohjelmaa jo vuosia. Aloin kuunnella edellisen juontajan aikana, nyt juontajana on Penn. Tunnen jo Jumalan, joten pidän ohjelmista, jotka kertovat Hänestä. Kuuntelen ohjelmaa joka päivä. Haluan kertoa elämästäni ajalta ennen kuin tunsin Jumalaa. Olin 20-vuotias, kun sain lepran oireita. Länsimaalainen lääkäri avasi kotinsa ovet, tarjosi hoitoa ilmaiseksi ja kertoi kaikille, että Jeesus kuoli meidän puolestamme. Se sai minut ajattelemaan: ”Vau! Antoiko Jeesus meille kaiken tämän?” Jeesus otti vastaan sairaat. Uskoin Jeesukseen salaa. Kukaan ei ollut sitä ennen rakastanut minua niin paljon.

Lääkäri antoi minulle Johanneksen evankeliumin. Kuukautta myöhemmin, kun olin noutamassa reseptiä, lääkäri antoi minulle koko Raamatun. Myöhemmin päätin ottaa Jeesuksen vastaan ja osallistuin kokoontumiseen lääkärin talossa. Halusin tuntea Jumalaa enemmän. 30-vuotiaana lähdin opiskelemaan teologiaa. Paranin leprasta, mutta molemmat jalkani amputoitiin. Olen nyt 66-vuotias ja naimaton. Rakastan Jumalaa ja rukoilen ohjelman ja tiimin puolesta. Haluan, että kuuntelijat oppivat lisää Jumalasta. Olin niin iloinen, kun Penn ja hänen tiiminsä kävivät tapaamassa minua kotona. Haluan myös lahjoittaa 10 000 bahtia [260 euroa]. Jumala siunatkoon teitä.

Kuuntelijapalaute Thaimaasta (FEBC)

Minä ja perheeni pidämme oromonkielisestä kristillisestä radio-ohjelmasta, jota lähetätte vain kerran viikossa. Ohjelmasta opimme, kuka on Isa, jota te kutsutte Jeesukseksi Kristukseksi. Minulle on epäselvää Isan henkilöllisyys. Kuinka Hän voi olla Jumalan Poika, ja mikä todistaa siitä? Miksi sanotte, että Hän on Jumala? Entä mitä pyhä kolminaisuus tarkoittaa? Toivon, että saan todenmukaisen vastauksen.

Kuuntelijapalaute Etiopiasta (Mekane Yesus -kirkko)

On kulunut puoli vuotta siitä, kun aloin kuunnella ohjelmianne. Pidän erityisesti Keikon kirjelaatikosta. Vaikka olin jo kohdannut Jeesuksen, epäröin 46-vuotiaaksi asti uskomista Häneen enkä pystynyt tekemään päätöstä. Suurin huoleni oli, että koska työskentelen sairaanhoitajana, en pysty osallistumaan joka sunnuntai jumalanpalvelukseen. Mutta nyt tilanne on muuttunut! Päätin suorittaa FEBC:n raamattukirjekurssin, keräsin rohkeutta vierailla kirkossa, menin tervehtimään pastoria ja kerroin hänelle, että tulen kirkkoon joka sunnuntai.

Haluan päästä lähemmäksi sitä maailmaa, johon Keiko uskoo. Hän on minulle kuin isosisko, ja rakastan hänen ääntään, joka on täynnä rakkautta ja ystävällisyyttä.Kerroin pastorille, että haluaisin kasteelle. Rukoilen joka päivä, että uskoni kestää, Raamatun sanat tulevat vereksi ja lihaksi elämässäni ja että FEBC:n kera voin kulkea eteenpäin positiivisesti. Alan lukea Johanneksen evankeliumia. Jonain päivänä, jos viestini luetaan radiossa, se on rohkaiseva viesti uskon askelistani. Silti olen yhä aloittelija, mikä on vähän noloa. Koetan ottaa askelen kerrallaan. Kiitos tuestanne.

Kuuntelijapalaute Japanista (FEBC)

Olin pahoinpidelty, petetty, nälissäni ja melkein kuollut avioliittoni vuoksi, mutta Toivoa naisille -työ saavutti minut. Murtuneisuuteni korjattiin ja palaset koottiin yhteen Jeesuksen avulla, joka rakastaa minua, hyväksyy minut ja auttaa selviytymään vaikeistakin vesistä.

Arabiankielinen Toivoa naisille -kuuntelijapalaute (TWR)

Olen sokea veli, ja minusta tuli kristitty kymmenen vuotta sitten. Sokeiden ystävieni joukossa on monia, jotka ovat kuulleet radiosta evankeliumin ja löytäneet Kristuksen. Ennen kuuntelimme ohjelmianne radiosta, mutta nykyään voimme kuunnella kännykällä, ja äänenlaatu on paljon parempi. Kiitän teitä vilpittömästi tästä palvelusta.

Kiinankielinen kuuntelijapalaute (FEBC)