skip to Main Content
Kiitos, Että Autatte Meitä Kasvamaan Ja Kasvattamaan!

Kiitos, että autatte meitä kasvamaan ja kasvattamaan!

Hei sinne Suomen keskikesään!

Ihan aluksi haluan kiittää teitä rukouksistanne ja lahjoituksistanne! Rahallisella tuellanne pystymme jatkamaan muun muassa perhe- ja raamattuopetusohjelmien tekemistä radioon, järjestämään kuuntelijatapaamisia ja huolehtimaan jälkihoitotyöstä. Rukouksenne taas kertovat, että te välitätte meistä. Rukous on kuin silta, joka yhdistää teidät, meidät ja Jumalan. Teidän tuellanne meistä on kasvamassa kansakunta, joka voi lähteä kertomaan evankeliumia muillekin kansoille. Meillähän on yhteinen missio: kertoa ilosanomaa, kunnes kaikki saavat kuulla!

Noin vuosi sitten olin äitiyslomalla ja kuuntelin päivisin paljon radiota. Erityisesti kuuntelin Äiti-ohjelmaa, joka kesti kaksi tuntia. Vaikka minulla on kokemusta äitinä elämisestä, nautin, kun sain kuunnella muiden tarinoita ja aina niistä sai vinkkejä omaan kasvattamistyöhön. Ohjelmissa kehotetaan viettämään myös laatuaikaa puolison kanssa, joten ne ovat varsinaisia perheohjelmia!

Shijirtuya (kuvassa) on myös Äiti-ohjelman vakiokuuntelija.

Muutama vuosi sitten saimme kaksospojat. Meillä oli ennestään kolmevuotias poika. Äitini tuli auttamaan minua, kun mieheni oli paljon työmatkoilla. Äiti kävi kirkon tilaisuuksissa ja sanoi, että minunkin pitäisi tutustua kristittyihin, koska he ovat hyviä ja mukavia ihmisiä.

Kului muutama vuosi, ja saimme taas poikavauvan. Kun hoidin lapsia, aloin kuunnella äideille suunnattua radio-ohjelmaa. Vaikka olin jo kokenut äiti, opin paljon uutta. Jossain vaiheessa rohkaistuin ottamaan yhteyttä ohjelman tuottajaan ja kysymään uskonasioista. Hän vastasi erittäin ystävällisesti, ja silloin äitini sanat kristityistä muistuivat mieleeni.

Päätin lähteä seurakuntaan, mutta neljän lapsen kanssa se ei ole aina ihan yksinkertaista. Olen onnellinen radio-ohjelmista, sillä ne johdattivat minut uskoon ja kasvattavat siinä. Tämä on näkynyt myös perhe-elämässäni. Mieheni on huomannut minussa tapahtuneet muutokset, ja hänkin on alkanut kiinnostua kristinuskosta.

Kun palasin töihin perheradio Wind FM:lle, jatkoin kuuntelemista työnkin puolesta. Kävellessäni töihin kuuntelen kännykästä raamattuopetuksia, jotka rohkaisevat minua. Hassuahan tässä on se, että toimin itse yhden raamattuopetusohjelman juontajana. Nautin siitä, että saan työkseni opiskella Raamattua ja samalla kehittyä juontajana.

Uskoisin olevani hyvin keskivertokuuntelija. Mongoliassa kuunnellaan radiota usein yksin, ja se onkin melkein aina päällä autossa ja kotona. Jos kännykässä on internet-yhteys, voi silläkin kuunnella radiota. Varsinkin nuoret kuuntelevat paljon kännykällä, mutta aikaa vietetään myös Facebookissa ja esimerkiksi SoundCloudissa kuuntelemassa podcasteja.

Tämä on viimeinen blogikirjoitukseni tällä erää. Me uskomme kanssanne yhteen Jumalaan, yhteen kasteeseen ja yhteen Kristukseen. Ja mekin muistamme teitä suomalaisia rukouksissamme. Uskon myös, että voimme edelleen vahvistaa mongolilaisten ja suomalaisten välistä kumppanuutta ja yhteistyötä, kunnes kaikki ovat kuulleet evankeliumin ja Jeesus tulee!

Siunattua kesän jatkoa ja lue lisää Aasian työstä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

Pin It on Pinterest

Back To Top
Haku