skip to Main Content
Me Tarvitsemme Teitä!

Me tarvitsemme teitä!

Hei taas! Kirjoitan teille nyt viimeistä kertaa. Kambodžassa kuuntelijat antavat palautteita radio-ohjelmista joko puhelimessa tai kasvokkain. Tässä yksi palaute.

Sreymoa asuu Kandalin maakunnassa ja hän kuuntelee kristillisiä ohjelmia. Hänen miehensä antoi rahaa perheen tarpeita varten, mutta ei ajatellut ollenkaan, kuinka paljon perheen elättäminen vaatii. Sreymoa kertoo:

− Eräänä päivänä mieheni pyysi minulta rahaa uutta moottoripyörää varten. Eihän minulla ollut sellaisia rahoja, joten aloimme riidellä. Mies syytti minua rahojen väärinkäytöstä. Riita paisui niin, että mietimme jo avioeroa. Mieheni oli pettynyt ja minä pelkäsin.

Sitten kuulin radiosta ohjelman, jossa käsiteltiin perheen rahankäyttöä ja opetettiin kirjaamaan kaikki tulot ja menot päivittäin, kuukausittain ja vuosittain. Otin oppimani heti käyttöön ja näytin kirjanpitoni miehelleni. Pikkuhiljaa hän alkoi luottaa minuun ja elämämme rauhoittui. Kiitän Jumalaa tästä ja muistakin radio-ohjelmista: olen saanut niistä paljon hyviä ohjeita elämäämme.

Elämän eväitä radiosta

Tiedän, että jotkut kuuntelijat löytävät Jeesuksen ja kääntyvät kristityksi kuunneltuaan radio-ohjelmia. He myös saavat ohjelmista opetusta, mikä kasvattaa heitä kristittyinä. Maaseudulla ihmiset kuuntelevat ohjelmia radiosta, mutta kaupungeissa nuoret kuuntelevat kännyköistään esimerkiksi Facebookin live-lähetyksinä.

Meidän perheessä kuunnellaan radiota melkein päivittäin, useimmiten illalla päivällisen jälkeen. Kuuntelemme Perheen parhaaksi -ohjelmaa, musiikkia ja raamattuopetuksia. Joskus kuuntelen yksin, joskus vaimoni kanssa ja joskus lapsetkin kuuntelevat. Kaupungissa asuvat kuuntelevat usein yksin, mutta maaseudulla kaikilla ei ole omaa radiota, joten siellä kuunnellaan usein yhdessä.

Kiitos suomalaiset!

Maamme on köyhä ja olemme riippuvaisia ulkomaisesta avusta. Olen hämmentyneen kiitollinen teille kaikista rukouksistanne ja lahjoituksistanne. Minua liikuttaa teidän anteliaisuutenne ja sydämellisyytenne meitä kohtaan. Teidän lahjoitustenne avulla voimme julistaa Sanaa radion välityksellä sekä tavata kuuntelijoita, joten lämmin kiitos kuuntelijoiden ja meidän ohjelman toimittajien puolesta! Jumala teitä siunatkoon!

Rukoilethan puolestamme?

Tarvitsemme rukousta, jotta maastamme tulisi oikeudenmukaisempi kaikkia kansalaisia kohtaan. Erityisesti tytöt ja naiset tarvitsevat enemmän kunnioitusta ja oikeuksia niin perheen sisällä kuin yhteiskunnassakin.

Tarvitsemme jatko-opiskelumahdollisuuksia Raamatun opiskeluun ja kaikkiin muihinkin aineisiin. Rukoile, että evankeliumi saavuttaisi yhä useamman sydämen ja että uudet kristityt saisivat kasvaa uskossaan.

Pääsiäinen tutuksi

Kambodžassa ei vietetä pääsiäistä, mutta meillä kristityillä on kirkossa oma pieni pääsiäisohjelma, jossa luemme Raamattua, kertaamme pääsiäisen tapahtumat ja syömme eri väreillä värjättyjä kananmunia. Emme vietä pääsiäistä omankaan perheen kesken.

Meillä on radiossa pääsiäisaikana ohjelmia, joissa kerrotaan pääsiäisen tapahtumista ja luemme Raamatusta, miksi pääsiäistä vietetään.

Siunattua pääsiäistä teille kaikille!

Lue lisää ja tue työtämme

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

Pin It on Pinterest

Back To Top
Haku