Japani

Lahjoituskohteen kuva

JAPANI: mediatyö

Kertymä 01.01.2024 - (nettilahjoitukset)

kerätty: 0 €

tavoite: 20000 €

keskilahjoitus: 

lahjoituskertoja: 0 kpl

uusimmat: € / kpl

0.0%

Lahjoita

Kertalahjoitus

Kuukausittain

Valitse lahjoitussumma klikkaamalla tai oikealle kirjoittamalla

Lahjoitit €, kohteelle Japani.

Japani on ollut vaikea maa evankeliumille. Tilastojen mukaan japanilaisista vain noin prosentti on kristittyjä. Valtaosa häistä vietätään kuitenkin kristillisissä kappeleissa kristillisen kaavan mukaan. Toinen erikoisuus on, että Japanin pääministereistä peräti kahdeksan on ollut kristittyjä. Useimmat japanilaiset mieltävät itsensä sekä shintolaisiksi että buddhalaisiksi, vaikka eivät erityisen uskonnollisia olisikaan.

Sansan yhteistyökumppani Japanissa on kristillinen mediajärjestö FEBC. Ohjelmantekijät ottavat huomioon ikääntyvän ja vähenevän väestön vaikutuksen. Yli 65-vuotiaita on väestöstä peräti yli neljäsosa – eniten maailmassa. Syntyvyys on alhainen, eikä maahanmuuttoa juuri ole. Väkiluvun arvioidaan pienenevän noin miljoonalla vuodessa tulevien vuosikymmenien aikana. Pieniä kyliä maaseudulla häviää. Vaikutukset näkyvät myös kristillisissä seurakunnissa, jotka ovat yleensä muutenkin pieniä.

Sansa tukee Japanissa Keikon kirjelaatikko -nimistä ohjelmaa. Sen kuuntelijoista vanhempi väestö kuuntelee ohjelmaa mieluiten radiosta mutta keski-ikäiset ja nuoret netistä.

Uskon puutettako?

Ostin vihdoin älypuhelimen ja ensi töikseni kuuntelin sillä FEBC:tä, jota kuuntelin aiemmin keskiaalloilla. Kun kuuntelen sinua, Keiko, joudun kysymään itseltäni: ”Miksi minulla ei ole uskoa Jumalaan, vaikka olen etsinyt häntä vilpittömästi?” Nyt olen ymmärtänyt, että juuri se, että suren uskon puutetta, tarkoittaa, että minulla on uskoa. Eiväthän sitä sure muut! Sain Keikon kirjelaatikko -ohjelmasta rohkaisua kirjoittaa tämän kirjeen. Kun vastaat, käytäthän valkoista kirjekuorta ilman FEBC:n nimeä ja lähettäjänä vain oma nimesi. Olen vanhojen appivanhempieni omaishoitaja, ja he vastustavat kristinuskoa.

Pidä lähetys käynnissä tule kuukausilahjoittajaksi

Tee tärkeä päätös. Pienikin summa kuukausittain lahjoitettuna takaa säännöllisen tuen tämän tärkeän työmuodon jatkamiseksi. Toimit samalla monelle japanilaiselle “kummina”, joka mahdollistaa heille pääsyn kristillisten ohjelmien pariin.


Varojen käyttö: Lahjoitus käytetään Japanissa FEBC:n kautta lahjoittamisvuonna tai kahtena lahjoittamista seuraavana vuonna. Mikäli lahjoitusvaroja tulee enemmän kuin tälle kohteelle on tarpeen, ylijäämä käytetään medialähetystyöhön Sansan tai yhteistyökumppanien kautta.

Tarinoita alueelta

On kulunut puoli vuotta siitä, kun aloin kuunnella ohjelmianne. Pidän erityisesti Keikon kirjelaatikosta. Vaikka olin jo kohdannut Jeesuksen, epäröin 46-vuotiaaksi asti uskomista Häneen enkä pystynyt tekemään päätöstä. Suurin huoleni oli, että koska työskentelen sairaanhoitajana, en pysty osallistumaan joka sunnuntai jumalanpalvelukseen. Mutta nyt tilanne on muuttunut! Päätin suorittaa FEBC:n raamattukirjekurssin, keräsin rohkeutta vierailla kirkossa, menin tervehtimään pastoria ja kerroin hänelle, että tulen kirkkoon joka sunnuntai.

Haluan päästä lähemmäksi sitä maailmaa, johon Keiko uskoo. Hän on minulle kuin isosisko, ja rakastan hänen ääntään, joka on täynnä rakkautta ja ystävällisyyttä.Kerroin pastorille, että haluaisin kasteelle. Rukoilen joka päivä, että uskoni kestää, Raamatun sanat tulevat vereksi ja lihaksi elämässäni ja että FEBC:n kera voin kulkea eteenpäin positiivisesti. Alan lukea Johanneksen evankeliumia. Jonain päivänä, jos viestini luetaan radiossa, se on rohkaiseva viesti uskon askelistani. Silti olen yhä aloittelija, mikä on vähän noloa. Koetan ottaa askelen kerrallaan. Kiitos tuestanne.

Kuuntelijapalaute Japanista (FEBC)

Hyvä Keiko Yoshizaki, kiitos vastauksestanne. Äitini oli jonkin aikaa vuodepotilaana, mutta nyt hän voi käydä avustuksellani jo vessassa. On raskasta huolehtia hänestä joka päivä. Mutta olen tullut ajatelleeksi, että jos eläisin niin sanottua onnellista elämää, olisinko kirjoittanut teille kirjettä? Kun olin syvässä laaksossa, kysyin apua teiltä. Nyt minulla on teihin kirjeyhteys ja te tuette minua. Luen kirjeenne huolellisesti ja asetan jokaisen sanan sydämelleni. Tunnen, että siitä tulee elävää vettä, joka kiertää ruumiissani. Mitä minulle olisi tapahtunut ilman Jeesusta? Kuinka epätoivoinen olisin ollut, jos en olisi oppinut tuntemaan teitä? Uskon, että olen hengissä teidän tukenne ansiosta.

Huolehdin 90-vuotiaasta äidistäni yksin ja minulla on skitsofrenia. Olen uuvuksissa sekä henkisesti että fyysisesti ja ihmettelen, kuinka kestän näin kovaa tilannetta. Kestän sen siksi, että Jeesus on koko ajan kanssani. Kamppailen elämästäni joka päivä, mutta en ole yksin. Jeesus ei hylkää minua. Minua helpottaa ajatella, että FEBC:n henkilökunta lukee kirjeeni. Rukoilen teille terveyttä ja onnellisuutta Jumalassa.

Kuuntelija Japanista (FEBC)

Kiitos FEBC:n henkilökunnalle radio-ohjelmista. Olen huolissani tulevasta, sillä koronapandemia ei tunnu koskaan loppuvan. Luukkaan evankeliumin kylväjävertaus saa minut pohtimaan, olenko minä kalliolle pudonnut siemen. Mieheni on vastustanut uskoani Jeesukseen, ja olen totellut häntä. Uskon Jeesukseen sydämessäni. Unelmani on päästä kirkkoon ja saada kaste, mutta mahtaako se koskaan toteutua? Rukouksissa jätän asian Jumalalle ja koetan saada mielenrauhaa. Luen salaa Raamattua, kirjoitan ylös raamatunjakeita ja teille kirjeitä, niin ettei mieheni huomaa. Käyn myös päivittäin tarkistamassa postini, olisiko teiltä tullut kirjettä. Kiitos teille.

Radiokuuntelija Japanista (FEBC)

Haluaisin saada raamattukirjekurssinne oppaan Johanneksen evankeliumista. Minulla on nyt hengellinen kriisi. Olen niin sanottu seurakuntashoppailija. Olen käynyt yli kymmenessä seurakunnassa etsimässä sitä täydellistä. Tiedän, että minun pitäisi asettua paikoilleni, mutten pysty. En tee sitä tarkoituksella, mutta toisinaan toimin Jumalaa vastaan. Riitelen kristittyjen kanssa Twitterissä ja ajattelen jopa, että minun olisi parempi olla ilman Jeesusta. Luen paljon kirjoja kristinuskosta, mutta mikään ei kosketa sydäntäni. Toisin sanoen en tunne Jeesusta. En ymmärrä, kuka Jeesus on. Surullista mutta totta. Nyt haluaisin lukea tuon oppaan ja tuntea todellisen Jeesuksen.

Radiokuuntelija Japanista (FEBC)

Sairastan parantumatonta syöpää ja olen nyt kotona saattohoidossa. Aikaa on jäljellä vain vähän. Vaikka kärsin kovasti joka päivä, FEBC:n ohjelmien kuunteleminen on minulle suuri ilo.

Japanilainen kuuntelija
Kiitos FEBC:n henkilökunnalle radio-ohjelmista. Olen huolissani tulevasta, sillä koronapandemia ei tunnu koskaan loppuvan. Luukkaan evankeliumin kylväjävertaus saa minut pohtimaan, olenko minä kalliolle pudonnut siemen. Mieheni on vastustanut uskoani Jeesukseen, ja olen totellut häntä. Uskon Jeesukseen sydämessäni. Unelmani on päästä kirkkoon ja saada kaste, mutta mahtaako se koskaan toteutua? Rukouksissa jätän asian Jumalalle ja koetan saada mielenrauhaa. Luen salaa Raamattua, kirjoitan ylös raamatunjakeita ja teille kirjeitä, niin ettei mieheni huomaa. Käyn myös päivittäin tarkistamassa postini, olisiko teiltä tullut kirjettä. Kiitos teille.
Palaute Japanista
Sairastan parantumatonta syöpää ja olen nyt kotona saattohoidossa. Aikaa on jäljellä vain vähän. Vaikka kärsin kovasti joka päivä, FEBC:n kuunteleminen on minulle suuri ilo. Kaksi kuukautta sitten minut kastettiin kotona. Nyt olen vuoteenoma ja luen Raamattua joka päivä. Koska uskoni Jeesukseen on niin nuori, en ole oikein ehtinyt elää kristittynä enkä ole tuntenut Jeesusta vielä vahvasti. Nyt voin ainoastaan rukoilla, että parantuisin. Kaipaan varmuutta, että Jeesus Kristus on aina kanssani. Kiitos, että neuvotte minua.
Palaute Japanista
Tämä on ensimmäinen sähköpostini teille. Olen 27-vuotias nainen. En ole kristitty, mutta kuuntelen FEBC:n lähetyksiä, sillä ne saavat minut tuntemaan suurta helpotusta. Tein myös pienen lahjoituksen. Keikon kirjelaatikko -ohjelma on tällä hetkellä suurin pelastukseni. Mielenterveysongelmani ovat pahentuneet ja vahingoitan itseäni. Haluan Jeesuksen pelastusta. Pyydän Jeesusta antamaan anteeksi syntini. Koska perheeni vastustaa, en usko, että voin saada kasteen ja liittyä kirkon jäseneksi. Pelastaako Jumala minut, vaikka minua ei kastettaisi? Käsivarteni on täynnä viiltoja ja arpia. Antaako Jumala anteeksi, vaikka satutan itseäni? En ole näyttänyt arpia perheelleni, mutta jonain päivänä ne tulevat ilmi. Pelkään heidän surevan, että vahingoitan itseäni. Vaikkei minusta voisi tulla kristittyä, löytääkö Jumala silti minut ja pelastaa synnistä?
Palaute Japanista

Aiheeseen liittyviä artikkeleita

Muita lahjoituskohteita

Rohkaisua Raamatusta

Nuo, jotka eivät ole kuulleet…

Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni. Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani.

Jesaja 66:18-19

Osion kuva

Lisätietoja alue-esittelysivulta

Lahjoita Japanin mediatyölle nyt

Lahjoita kohteeseen
Kaikki lahjoituskohteet