skip to Main Content

Sosiaaliset ohjelmat Aasiassa

Ohjelmat sisältävät myös terveysneuvontaa ja tietoa koronaepidemian ehkäisystä. Keskusteluohjelmissa rohkaistaan monien pelkojen keskellä eläviä ihmisiä.

Kristilliset ohjelmat ovat kuin ystävä, joka auttaa

Sansa kustantaa monenlaisia ohjelmia, joiden kokonaisuutta kutsumme Sansan ohjelmakartaksi. Sitä voi ajatella puuna, jossa eri ohjelmatyypit linkittyvät toisiinsa. 88 prosenttia kustantamistamme ohjelmista on selkeästi kristillisiä: evankelioivia, raamatunopetusta tai kristillistä kasvatusta. Kristitty on kutsuttu myös hyväntekijäksi, motiivina lähimmäisenrakkaus.

Jeesus sanoo: ”Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.”(Matt 25:35–36)

Sosiaaliset ohjelmat ovat lähimmäisenrakkautta

Pieni osa Sansan kustantamista ohjelmista ja muista mediasisällöistä on luonteeltaan humanitäärisiä tai sosiaalisia. Sosiaaliset ohjelmat jakavat esimerkiksi terveystietoa, perhevalistusta, psykologista neuvontaa tai ammatillista koulutusta. Niissä opetetaan myös kristillisiä arvoja, kuten anteeksiantoa ja lähimmäisenrakkautta.

Muutama esimerkki:

  • Kambodžan perheradiosta saatu palaute kertoo, että ohjelmat ovat opettaneet aviopuolisoita keskustelemaan keskenään. Perheet ovat alkaneet lähettää lapsia kouluun aiempaa useammin. Perheenjäsenet kokevat myös olevansa rakastetumpia.
  • Radio Sawtu Linjiilan kuuntelijat Kamerunissa ovat oppineet viljelemään maata, hävittämään kotieläimiä vaivaavia hyönteisiä, kasvattamaan lapsiaan ja myös puolisot ovat oppineet tasa-arvoa.
  • Intian Biharin tulva-alueella toteutettu tutkimus osoittaa, että kriisiradion antama psykologinen tuki ja tuttu, paikallinen musiikki auttoivat alueen asukkaita palautumaan tulvan aiheuttamista traumoista
  • Eri maissa ja eri kielillä tehtävissä Toivoa naisille -ohjelmissa puolet on aina sosiaalista sisältöä, esimerkiksi terveyskasvatusta.

Sosiaalisilla ohjelmilla on toisinaan se vaikutus, että kuuntelijat kiinnostuvat myös kristillisistä sisällöistä. Näin kävi myös thaimaalaiselle kilpapyöräilijälle, Torsakille: ”Olin menestyvä urheilija, mutta minulla oli vastoinkäymisiä ja menetin rahaa. Aloin kuunnella FEBC:n ohjelmia, joissa puhuttiin kiinnostavista aiheista. Pikkuhiljaa kiinnostuin Sydänystävä-ohjelmasta ja raamatunopetusohjelmista.”

Katso lyhyt video

Ole ystävä aasialaisille ja lahjoita sosiaalisten ohjelmien tuotantoon!

Varojen käyttö:
Lahjoitus käytetään sosiaalisten ohjelmien tuotantoon Aasiassa lahjoittamisvuonna tai kahtena lahjoittamista seuraavana vuonna. Mikäli lahjoitusvaroja tulee enemmän kuin tälle kohteelle on tarpeen, ylijäämä käytetään muuhun medialähetystyöhön yhteistyökumppanien kautta.

Uusimmat artikkelit ja palautteet tältä alueelta:

lahjoituskohteet-indonesia

Indonesia

Evankeliumi etenee Indonesiassa. Keräämme varoja mm. radio-ohjelmiin, kriisiradiotyöhön sekä koulutukseen.

lahjoituskohteet-kambodzha

Kambodža

Evankeliumi ristillä kuolleesta ja ylösnousseesta Jeesuksesta avaa kärsineen kansan haavoille sovituksen mahdollisuuden.

lahjoituskohteet-kiina

Kiina

Ihmisen yksi perustarve on tulla nähdyksi. Vuorovaikutteisen median avulla yhä useampi kiinalainen tavoitetaan yksilöllisesti evankeliumilla.

lahjoituskohteet-mongolia

Mongolia

Mongolian perheradio kertoo Jeesuksesta ja antaa vastauksia taivaskaipuuseen.

Pin It on Pinterest

Back To Top
Haku