Tarinoita

Valitse kategoria
Olen Mohammed Iranista. Kun katson hienoja ohjelmianne, saan paljon opetusta ja tulen täyteen toivoa ja rohkaisua. Niiden voimalla voin kamppailla elämäni vaikeuksien kanssa ja viedä kaikki rukouksessa Kristukselle. Ylistän ja kiitän Jumalaa SAT-7 -kanavasta.
Katsoja Iranista
Olen 42-vuotias nainen. Hävettää kertoa, mutta olen ollut 20 vuotta kotona päivät pitkät. Puolitoista vuotta sitten löysin FEBCin ohjelmat ja sen jälkeen olenkin kuunnellut niitä joka päivä. Olen alkanut ajatella, että ehkä Jumala sittenkin rakastaa minua. Jos näin on, ehkä minä ansaitsenkin saada elää. Ymmärsin myös, että kaikkina näinä vuosina se, joka minua on satuttanut, olenkin minä itse. Pelkoni toisia ihmisiä kohtaan alkaa pikkuhiljaa hälvetä, sillä näkökulmani asioita kohtaan on muuttunut. Tämä on minulle iso muutos. Suuri kiitos teille!
Naiskuuntelija Japanista
”Median kautta tekemänne työ on todiste siitä, että seurakunta elää ja pitää huolta jokaisesta jäsenestään. Kiitos, että tätä kautta löydätte tien meidänkin kaukana asuvien luoksemme ja siunaatte meitä.”
Sosiaalisen median käyttäjä Kroatiasta
Hei, asun Hovdin maakunnassa Mongoliassa. Olen kuunnellut raamattuaiheisia radio-ohjelmia auringonvalolla ladattavalla Galcom-radiolla siitä asti, kun perheradio aloitti lähetykset maakunnassamme. Jokin aika sitten kuulin, että seurakuntaan oli jaettu Itgel- eli Usko-nimisiä radiolaitteita, joissa on raamattuohjelmia muistikortille tallennettuina. Siitä asti kun sain Itgel-laitteen, olen kuunnellut lempiohjelmaani Raamattu kannesta kanteen. Enää minun ei tarvitse odottaa tiettyä ohjelma-aikaa, vaan voin avata laitteen ja kuunnella opetusta silloin kun itse haluan. Kuuntelen mielelläni Ruutin kirjaa yhä uudestaan. Kerran pääsin osallistumaan koulutukseen, jonka pastori Sammy FEBC-Mongoliasta piti maakunnassamme. Koulutus perustui Ruutin kirjaan ja Raamattu kannesta kanteen -ohjelmaan. Yritän oppia Ruutin kirjasta ja soveltaa sitä oma­­­an elämääni, niin että eläisin viisaasti ja tekisin hyviä päätöksiä. Olen kiitollinen Itgel-radiolaitteista, joita täällä on jaettu. Olen kiitollinen, että julistatte Jumalan sanaa radio-ohjelmien ja näiden laitteiden välityksellä. Olen kertonut eteenpäin kristillisestä radiotyöstä ja tähän mennessä olen jakanut yhteensä 40 radiolaitetta ystäville ja seurakuntalaisille.
Kuuntelija Mongoliasta
Jumala on niin hyvä! Hän lähetti enkelinsä suojelemaan meitä, kun Libanonissa räjähti. Menetimme paljon, mutta se ei ole mitään sen rinnalla, että Jeesus rakastaa meitä ja että Hän antoi meidän jäädä eloon. Olen todella kiitollinen.
SAT-7 Arabicin katsoja Libanonista
Olin hyvin nuori, kun minut naitettiin itseäni paljon vanhemmalle miehelle. Hän oli työtön juoppo, joten minun piti elättää meidät. Kun tulin raskaaksi, alkoi hän pahoinpidellä minua. Tätä jatkui lähes koko raskausajan ja lopulta jouduin sairaalaan, jossa vauva syntyi etuajassa. Sairaalassa, samassa huoneessa, oli kristitty nainen, joka kuunteli Toivoa naisille -radio-ohjelmaa. Hän oli erittäin ystävällinen minulle. Kun pääsin kotiin, aloin kuunnella ohjelmaa ja opin Jumalan rakkaudesta. Kuulin myös toivosta, jonka vain Jumala voi antaa. Halusin niin kiihkeästi rakkautta ja toivoa, että annoin elämäni Jeesukselle. Sain ohjelmasta myös käytännön neuvoja avioliiton hoitamiseksi. Jumala on ihmeellinen, hänellä on jokaista varten oma suunnitelmansa.
Kuuntelija Lähi-idästä
Olin ennen maani pääuskonnon kiihkeä kannattaja. Osallistuin jopa mielenosoituksiin vakaumukseni vuoksi ja lopulta minut lähetettiin vankilaan kahdeksi vuodeksi. Vankilassa olin yksinäinen, eivätkä uskonnolliset johtajat koskaan käyneet katsomassa minua. Kuitenkin nämä samat ihmiset olivat saaneet minut osallistumaan mielenosoituksiin. Vapauduttuani jäin tyhjän päälle, sillä kyläkomitea oli antanut peltoni muille. Olin kuulemma ollut liian pitkään poissa. Olin maanviljelijä, joten kuinka selviäisin? Pari kuukautta sitten sain eräältä mieheltä radion. Hän on kristitty ja huolehti minusta muutenkin. En ymmärtänyt, miksi hän teki näin. Aloin kuunnella TWR:n ohjelmia ja löysin vastauksen. Jos joku uskoo Jeesukseen, hän kykenee rakastamaan ja auttamaan ventovieraitakin. Uskon nyt itsekin Jumalaan ja haluan kertoa hyviä uutisia eteenpäin. Kiitos TWR!
Mieskuuntelija Kiinasta
Työskentelen sairaanhoitajana kansainvälisessä sairaalassa. Pieni tyttäreni katsoo SAT-7 Kidsin ohjelmia ja minua koskettaa se, että rukoilette hoitohenkilökunnan puolesta, ettemme sairastuisi koronaan.
Katsoja Egyptistä
Kiitos rohkaisusta Jumalan sanan ja musiikin kautta. Nämä sunnuntaiset YouTube-videot ovat kauniita ja ne antavat niin paljon, erityisesti tänä aikana, kun emme voi kokoontua yhteen.
Katsoja Kroatiasta
Terveisiä Itävallasta, asun täällä täällä töiden takia! Meillä on täällä mongolialainen seurakunta, mutta pappia meillä ei ole. Siksi kuuntelemme raamatunopetuksia Itgel-sovelluksen (Usko) kautta. Ohjelmat ovat niin hyviä, että ne innostavat meitä ottamaan opetukset käyttöön arkielämässämme.
Mongolialainen mieskuuntelija
Jokin aika sitten elimme vaimoni kanssa todella masentavia aikoja. Liikeyrityksemme oli kaatunut, eikä meille jäänyt mitään. Toivoa ei ollut ja mietimme, onko mitään järkeä elää. Sitten eräs ystävämme kehotti meitä kuuntelemaan TWR:n radio-ohjelmia ja luottamaan Jumalaan. Emme olleet kuulleetkaan Jeesuksesta, mutta päätimme kuunnella, koska meillä ei ollut mitään menetettävää. Kuuntelimme raamatunopetusohjelmaa, jossa kerrottiin rauhasta ja toivosta. En osaa selittää, mutta jollain tavalla Jumalan sana alkoi vaikuttaa ja epätoivomme suli pois. Annoimme elämämme Jeesukselle ja meidät täytti ilo ja toivo. Eikä tässä vielä kaikki. Armossaan Jumala on siunannut meitä uudella liiketoiminnalla, eli Jumala antoi meille takaisin sen, mitä menetimme.
Kuuntelija Intiasta
On tämä ihmeellistä! En voi töitteni takia katsoa montaakaan suoraa televisio-ohjelmaa, Mutta onneksi voin katsoa SAT-7 Arabicin ohjelmia jälkikäteen YouTubesta. Kiitos, että mahdollistatte tämän, koen sen Jumalan armoksi. Siunausta teille!
Mieskatsoja Egyptistä