Tarinoita

Valitse kategoria

Lapset oppivat oikeita arvoja

Lapseni tuntevat Jumalan teidän ansiostanne. He katsovat nykyään SAT-7 Kids -kanavaa koko ajan. Minusta tuntuu erittäin mukavalta, että voin jättää lapseni katsomaan kanavaanne yksin. Olen iloinen, että puhuitte tänään lapsityövoimasta, koska ajattelen, ettei yhdenkään lapsen pitäisi tehdä töitä, vaan heidän pitäisi voida käydä koulua. Kiitos SAT-7 Kids -tiimille siitä, että olette rohkaisseet lapsiamme toimimaan oikein.

Katsojapalaute arabimaasta

Radio on ollut tosi ystävä

Jokin aika sitten sain FEBC-Mongolialta lahjaksi radion. Se on ollut tosi ystävä – erityisesti koronapandemian aikana, kun en ole päässyt käymään paikallisseurakunnassa. Lähdin mukaan myös radioasemanne pitämään raamatunopetusohjelmaan ja edistyn mukavasti. Olen iloinen, että saan kasvaa Raamatun tuntemisessa.

Radiokuuntelija Mongoliasta

Opimme paljon ohjelmistanne

Alueemme on mäkinen, joten täällä ei ole sähköä. Meillä on ollut radio vain viihteen vuoksi. Kuuntelimme radiosta muita kuin teidän ohjelmianne. Eräänä päivänä eräs henkilö esitteli meille vasavinkielisen ohjelman. Kuuntelimme sitä ja pidimme siitä erittäin paljon. Niinpä aloimme kuunnella ohjelmaa säännöllisesti. Opimme siitä monia asioita. Kuulimme evankeliumin ja vastaanotimme Jeesuksen elämäämme. Jumala toimi meissä ihmeellisesti ja opimme vähitellen tuntemaan Herran. Pidämme jumalanpalveluksia omassa kylässämme ja minä teen myös palvelutyötä.

Vasavinkielisen ohjelman kuuntelija Intiasta (TWR)

Syvää ja tasokasta raamatunopetusta

Rkk-ohjelmasarjan opetukset ovat sopivan lyhyitä kuunnella. Yhden parinkymmenen minuutin mittaisen jakson olen joskus kuunnellut useammankin kerran uudelleen, koska niissä on asiaa niin paljon, ettei aina yksi kuuntelukerta riitä. Raamatun opetus on syvää ja tasokasta, kuulee, että Jukka Norvanto on perehtynyt opetettavaan Raamatun kohtaan. Eniten Rkk:ta tulee kuunneltua jotain tehdessä; neuloessa, pyykkiä viikatessa tai kirpputorille meneviä tavaroita hinnoitellessa. Iltaisin, jos en saa unta, on myös mukava kuunnella Rkk:ta. Jukan ääni on mukavan tasainen – joskus liiankin, jolloin saatan helposti nukahtaa. Mutta silloin, kun uni ei tule, on ihana nukahtaa totuuden sanan äärelle!

Raamattu kannesta kanteen -ohjelman kuuntelija

Jeesus tuo rauhan sisimpääni

Tuhat kiitosta Jumalalle! Siitä lähtien, kun olen ollut kanssasi yhteydessä, uskoni on vahvistunut päivä päivältä. Kärsivällisyyteni ja kestävyyteni ovat lisääntyneet. Kun muistan huutaa avuksi Jeesuksen nimeä, löydän rauhan sisimpääni. Olen huomannut, että pystyn nyt vähitellen vastustamaan toivottomuutta ja negatiivisia ajatuksia Jeesuksen nimessä. Kiitos, että pysyt rinnallani.

Tv-katsoja Iranista (SAT-7 Pars)

Olemme lapsettomia

Vaimoni ja minä olemme surullisia, sillä meillä ei ole lasta. Ohjelmanne ovat rohkaisevia ja siunaavia, ja niiden kautta opimme Jumalan Sanaa. Sielunhoidon ja rukouksen ansiosta meillä on toivoa ja rauha Jeesuksessa. Kiitos rukouksistanne ja että olette opettaneet meitä rukoilemaan.

Toivoa naisille -ohjelman katsoja Intiasta (TWR, hindi)

Veljeni on narkomaani

Elän veljeni kanssa, joka on narkomaani. Minulla ei ole muuta paikkaa, minne mennä, sillä yhteisössämme nainen ei voi asua yksin tai häntä syytetään siveettömäksi ja paheelliseksi. Veljeni hakkaa minua huumepäissään. Pelkään ja mietin, missä Jumala on ja miksi Jumala on kironnut minua syntymään naiseksi. Ohjelmassanne kerrotaan, kuinka voi nousta tilanteen yläpuolelle ja että Jeesus antaa todellista rakkautta. Voitteko kertoa minulle lisää? Elän tällä hetkellä mustassa kuopassa ja pimeys ympäröi minua kaikkialta.

Myöhemmin: Tuntuu kuin olisin päässyt taakastani, vaikkei se ole ihan helppoa. Mutta se Jeesus, josta kerroitte minulle, tuntuu todelliselta ja oloni on kevyempi. Mieleni on aiempaa positiivisempi ja uskon, että Jeesus on Herra. Jotain on muuttunut sisimmässäni, valo säteilee pimeydessä. Kiitos paljon, kun olette kuunnelleet minua ja vastanneet moniin kysymyksiini. Ettehän jätä minua yksin, että voin kysyä neuvoa jatkossakin.

Toivoa naisille -ohjelman kuuntelija Marokosta (TWR)

Olette Jumalan työkaluja

Erosin kolme vuotta sitten. En saa nähdä kahta lastani ja olen masentunut. Kuukausi sitten olin yksin syntymäpäivänäni. Olin niin yksinäinen, että halusin päättää elämäni. Ajattelin kuitenkin katsoa kanavaanne vielä viimeisen kerran. Sinä päivänä juontaja, Semsa, puhui Jumalan rakkaudesta ja kärsivällisyydestä. Hän puhui siitä, että antaisimme itsemme Hänelle ja antaisimme myös tuskamme Hänelle. Nyt minulla on toivoa. Luen Raamattua ja rukoilen päivittäin ja uskon, että jonain päivänä näen lapseni jälleen. Jeesus Kristus on kanssani ja pitää minusta huolta. Kiitän teitä; olette olleet Jumalan työkaluja elämässäni.

Tv-katsoja Turkista (SAT-7 Türk)

Ahdistus vaihtuu levollisuuteen

Sairastuin polioon jo lapsena. Jalkani eivät toimi kunnolla, ja joudun liikkumaan ulkona pyörätuolilla ja kotona keppien avustuksella. Olen kuunnellut ohjelmianne nyt vajaan vuoden, ja ohjelmien sydämellinen sisältö on koskettanut minua syvästi. Ohjelmia kuunnellessani luonteeni on kuin vaivihkaa alkanut muuttua. Ahdistus on vaihtumassa levollisuuteen ja ärtyneisyys kiitollisuuteen.

Kiinankielisen ohjelman kuuntelija (FEBC)

Jumalan rakkaus saa minut itkemään

Silloin kun olin vielä nuori ja vahva, olin kovasydäminen ihminen. Mutta kun halvaannuin, Jumala sai uskoni liikkeelle. Itken usein, kun kuuntelen musiikkia ja hengellistä puhetta Heartline-kanavalta. En itke omaa tilannettani vaan sitä, kuinka paljon Jumala on rakastanut kovaa sydäntäni. Jumalan rakkaus sai minut haluamaan muutosta. Olen kiitollinen siitä, että Heartlinen tiimi kävi luonani, rukoili ja on ollut tukenani uskon matkalla.

Radiokuuntelija Indonesiasta (FEBC)

Minulla on hengellinen kriisi

Haluaisin saada raamattukirjekurssinne oppaan Johanneksen evankeliumista. Minulla on nyt hengellinen kriisi. Olen niin sanottu seurakuntashoppailija. Olen käynyt yli kymmenessä seurakunnassa etsimässä sitä täydellistä. Tiedän, että minun pitäisi asettua paikoilleni, mutten pysty. En tee sitä tarkoituksella, mutta toisinaan toimin Jumalaa vastaan. Riitelen kristittyjen kanssa Twitterissä ja ajattelen jopa, että minun olisi parempi olla ilman Jeesusta. Luen paljon kirjoja kristinuskosta, mutta mikään ei kosketa sydäntäni. Toisin sanoen en tunne Jeesusta. En ymmärrä, kuka Jeesus on. Surullista mutta totta. Nyt haluaisin lukea tuon oppaan ja tuntea todellisen Jeesuksen.

Radiokuuntelija Japanista (FEBC)

Ohjelma siunaa monia

Olen yksi monista, jotka hyötyvät radio-ohjelmistanne. Löytäessäni uskon tiesin, että Jumalan Sanan opiskeleminen säännöllisesti on tärkeää. Nämä naisten radio-ohjelmat ovat olleet isossa roolissa hengellisessä kasvussani ja olen saanut oppia syvällisesti Raamatun perusasioita. Uskon ohjelmien olevan siunauksena myös monille muille. Kunnia Jumalalle ja kiitos teille!

Radiokuuntelija Eritreasta (Eritrean luterilainen kirkko)