Tarinoita

Valitse kategoria

Me perheenäidit tuhlaamme välillä aikaamme juoruiluun tai naapureista puhumiseen. Tämänpäiväinen Jumalan sana muistuttaa, että minunkin pitää lopettaa sellainen toiminta. Me emme saa tehdä mitään, mikä ei miellytä Jumalaa. Jos haluamme muuttua, olen varma, että Jumala auttaa meitä pääsemään eroon asioista, jotka eivät ole Hänelle mieluisia. Näin synti ei hallitse elämäämme eikä uskomme horju helposti.

Toivoa naisille -ohjelman kuuntelija Indonesiasta (TWR)

Toivoa naisille -ohjelma on todella hyvä ja oivalluksia antava. Se ei sisällä vain terveysneuvontaa vaan myös tarvitsemamme hengellisen opetuksen, jotta uskomme kasvaisi vahvemmaksi. Opin, kuinka Jumala on tehnyt naisesta vahvan. Olen kiitollinen kaikesta arvokkaasta tiedosta. Toivon, että tulevaisuudessa voisimme puhua myös teknologiasta naisten näkökulmasta, koska monet kaltaiseni äidit kokevat vaikeaksi pysyä ajan tasalla nopeasti muuttuvan teknologian kanssa.

Toivoa naisille -kuuntelija Indonesiasta (TWR)

Silloin kun olin vielä nuori ja vahva, olin kovasydäminen ihminen. Mutta kun halvaannuin, Jumala sai uskoni liikkeelle. Itken usein, kun kuuntelen musiikkia ja hengellistä puhetta Heartline-kanavalta. En itke omaa tilannettani vaan sitä, kuinka paljon Jumala on rakastanut kovaa sydäntäni. Jumalan rakkaus sai minut haluamaan muutosta. Olen kiitollinen siitä, että Heartlinen tiimi kävi luonani, rukoili ja on ollut tukenani uskon matkalla.

Radiokuuntelija Indonesiasta (FEBC)
Olen kiitollinen siitä, että voin kuunnella paikallisradiosta Toivoa naisille -ohjelmaa. Ilahduin, kun kuulin siitä, miten apostoli Paavali toimi levittäessään evankeliumia. Sain siitä intoa julistaa evankeliumia toisille. Tilanne täällä on nykyään turvallisempi, mutta ihmisten moraalinen tila on särkynyt. Siksi evankeliumia pitää julistaa.
Kuuntelija Indonesiasta
Toivoa naisille -ohjelman jälkeen sydämeni rohkaistui voittamaan pelon. Ymmärsin, ettei minun tarvitse pelätä, koska Jeesus suojelee minua aina. Edellisestä ohjelmasta ymmärsin myös, että kun haluan tunnustaa syntini ja pyytää Jumalalta anteeksi, Hän antaa anteeksi ja pyyhkii pois kaikki syntimme
Kuuntelija Indonesiasta
43-vuotias indonesialainen nainen Trifena, maanviljelijä: Toivoa naisille -ohjelmassa puhuttiin Vanhan testamentin Hannasta. Opin häneltä paljon. Hän ei suuttunut, vaan vastasi kauniisti, kun Eli epäili hänen olevan juovuksissa. Hän oli sinnikäs, ja Jumala vastasi. Kannan usein huolta elämästäni. Minulla on kaksi lasta, joiden kouluttaminen maksaa. Välillä rahaa on vähän, koska sato on ollut huono. Mutta kiitän Herraa, että aina jotenkin rahat riittävät ja lapset ovat saaneet jatkaa koulussa.
Kuuntelija Indonesiasta
Suku yrittää lähes joka päivä saada minua kääntymään heidän uskontoonsa. Olen kuitenkin edelleen kristitty, koska uskon, että vain Jeesus voi pelastaa minut. Mitä enemmän kuulen Jumalan sanaa Toivoa naisille -ohjelmista, sitä enemmän haluan pysyä Jeesuksen seurassa lopun elämääni. Rukoilkaa puolestani, että uskoni pysyisi lujana painostuksen keskellä.
Kuuntelija Indonesiasta
Olen muslimi. Minulla on ollut kolme miestä, mutta nyt elän yksin. Olen kotoisin Itä-Jaavalta, mutta muutin Balille koska minulla on ollut HIV jo seitsemän kuukautta. En halua perheeni tietävän siitä, sillä he karkottaisivat minut. Nyt toinen silmäni on sokeutunut HIV:n seurauksena. Pelkään, että jos kuolen, kuka huolehtii hautajaisistani, koska minulla ei ole enää perhettä. Olen helpottunut, kun kuulin ohjelmanne ”Rukoillaan yhdessä”, ja kun soitettuani ohjelmaan te tulitte katsomaan minua ja rukoilitte puolestani.
Kuuntelija Indonesian Balilta
Kuuntelen mielelläni indonesiankielistä Toivoa naisille -ohjelmaa, varsinkin kun ohjelman toimittaja keskustelee lääkärin kanssa. He puhuvat monista terveysasioista. Ohjelman kautta myös uskoni Jeesukseen saa vahvistusta, vaikka elänkin ihmisten keskuudessa, jotka eivät usko Jeesukseen.
Kuuntelija Indonesiasta

Kiitos jaavankielisestä Toivoa naisille -ohjelmasta. Siinä puhuttiin juuri punaisesta guava-hedelmästä. Olen tiennytkin, että siinä on A-, B- ja C-vitamiinia. Nyt kuulin, että se auttaa myös dengi-kuumeen aikana. Sain myös siunausta Jumalan sanasta, joka taas veti minua lähemmäs Jumalaa.

Indonesialainen kuuntelija
Jaavankielinen Toivoa naisille -ohjelma on todellinen siunaus elämässäni. Olen sen kautta ymmärtänyt, että Jumalalle ei mikään ole mahdotonta. Hän voi parantaa särkyneet sydämet. Niinpä kun sydän on särkynyt, kannattaa mennä Jumalan eteen, koska Hän parantaa ja palauttaa ennalleen. Tästä lähtien turvaan elämässäni Jumalaan.
Indonesialainen kuuntelija
Indonesialainen Kadek on kahden pienen pojan isä ja kertoo: ”Avioiduin hyvin nuorena eikä minulla ollut kunnon tuloja, mutta tuli kaksi lasta. Rahahuolet kasaantuivat ja paineiden alla aloin huutaa lapsille ja joskus jopa lyödä. Kun kuuntelin ohjelmianne, sain niistä vähitellen apua, sillä te puhutte Raamatusta. Sain voimaa toimia paremmin perheessäni.”
Indonesialainen kuuntelija