Tarinoita

Valitse kategoria

Kasvoin kyläyhteisössä. Kun teini-ikäisenä olin kuunnellut ennen nukkumaanmenoa radio-ohjelmaa, jossa sanottiin, että Jahve on ainoa tosi Jumala, aloin uskoa häneen. Koska halusin tulla kristityksi, isäni päätti, että koko perhe omaksuisi saman uskon. Sen seurauksena isäni sai potkut työstään enkä itse löytänyt vakituista työtä. Eräs saman kylän arvostetun perheen tytär meni kuitenkin kanssani naimisiin ja pysyimme kristittyinä yhdessä. Menimme muualle hoitamaan omaa pientä liikeyritystä ja palasimme kyläämme vasta, kun kaksi poikaamme olivat syntyneet. Myymme räätälöityjä vaatteita ja tarjoamme käytännön palveluita kristillisellä rakkaudella. Kiitos Jumalalle huolenpidosta! Meillä on monia asiakkaita, ja joistain on tullut hyviä ystäviä. Annamme Jumalalle kaiken kunnian.

Kiinankielinen kuuntelija (FEBC)

Olen sokea veli, ja minusta tuli kristitty kymmenen vuotta sitten. Sokeiden ystävieni joukossa on monia, jotka ovat kuulleet radiosta evankeliumin ja löytäneet Kristuksen. Ennen kuuntelimme ohjelmianne radiosta, mutta nykyään voimme kuunnella kännykällä, ja äänenlaatu on paljon parempi. Kiitän teitä vilpittömästi tästä palvelusta.

Kiinankielinen kuuntelijapalaute (FEBC)

Avioliitossani ei koskaan ollut kovin autuasta. Päivät täyttyivät kinastelusta, ja olimme jo avioeron partaalla. Uskoni oli hyvin haurasta, enkä tiennyt, missä Jeesus on tai rakastaako hän meitä kaikkia. Muutama kuukausi sitten aloin kuunnella ohjelmianne tätini suosituksesta, ja vasta ne saivat elämäni muuttumaan radikaalisti. Jeesus on kääntänyt elämäni ympäri ja täyttänyt minut ilolla. Minussa tapahtuneen muutoksen myötä koko perheeni elämä on nyt onnellista.

Kiinankielisen ohjelman kuuntelija (Voice of Salvation)

Kun sain viimeisen kurssin suoritettua, olin innoissani ja kiitollinen. Kun katson taaksepäin näitä neljää vuotta kiinankielisessä etäraamattukoulussa, alkaen opiskelijaksi ilmoittautumisesta siihen asti, että sain kaikki kurssit suoritettua, minulla oli paljon kamppailua ja vaikeuksia. Mutta samalla koin runsasta Jumalan armoa. Silloin kun minulla oli vaikeaa, Hän antoi voimia. Kun olin hämmentynyt, Hän ohjasi minua niin, että ymmärsin Hänen tahtonsa. Aluksi toivoin oppivani ainoastaan teologiaa, mutta lopulta Jumala kutsui minua kokoaikaiseen työhönsä. Valmistuttuani etäraamattukoulusta sain kirkossa vihkimyksen ja minut lähetettiin lähetystyöhön.

Koulun johtaja sanoo valmistuneille usein: ”Valmistuminen ei ole loppu vaan uusi alku.” Kyllä, minäkin aloitan uuden lehden työssäni. Kiitos siitä etäraamattukoululle, josta sain perusteellista teologista opetusta ja varustusta. Ilman näitä opintoja elämäni ei olisi muuttunut enkä voisi palvella Jumalaa vaikuttavasti.

Kiinankielisen opiskelijan palaute Brasiliasta (TWR)

Ennen kun aloin kuunnella ohjelmianne, olin lievästi masentunut. Nyt olen nähnyt muutosta elämässäni. Muutaman kuukauden kuuntelemisen jälkeen ahdistus ja levottomuus ovat vähentyneet ja rakkauteni Jumalaa kohtaan on palavampaa. Ohjelmanne auttavat minua oppimaan lisää kristinuskosta ja kasvamaan siinä. Arvostan kovasti sitä, mitä pastorinne ja työntekijänne tekevät. Tehköön Jumala suuria tekoja radiokanavanne kautta!

Kiinankielisen ohjelman kuuntelija (FEBC)

Rakas Tien Tien, tykkään kuunnella ohjelmaasi Avoimin silmin. Ohjelma on minulle todella hyödyllinen. Kiitos kovasta aherruksestasi. Olen pitänyt huolta vammaisesta äidistäni melkein kahdeksan vuoden ajan. Tykkään kuunnella kaikkea Jumalaan liittyvää, kuten pitkiä todistuksia. Olen uskonut Jumalaan melkein kymmenen vuotta. Minun pitäisi sanoa, että Jumala opasti minut uskomaan Häneen.

Kuuntelija Taiwanilta (Voice of Salvation)

Sairastuin polioon jo lapsena. Jalkani eivät toimi kunnolla, ja joudun liikkumaan ulkona pyörätuolilla ja kotona keppien avustuksella. Olen kuunnellut ohjelmianne nyt vajaan vuoden, ja ohjelmien sydämellinen sisältö on koskettanut minua syvästi. Ohjelmia kuunnellessani luonteeni on kuin vaivihkaa alkanut muuttua. Ahdistus on vaihtumassa levollisuuteen ja ärtyneisyys kiitollisuuteen.

Kiinankielisen ohjelman kuuntelija (FEBC)

Asun syrjäisellä vuoristoseudulla ja kuuntelemme usein syödessä kiinankielisiä opetusohjelmia mobiilisovelluksella. Monet kyläläiset ovat lähes lukutaidottomia ja monella näkökin alkaa heiketä. Siksi sovelluksenne on meille todella tärkeä.

Palaute Kiinasta (VOS)
Sisar Tien Tien, kuinka voitte? Olen kuunnellut Avoimin silmin -ohjelmaa yli puoli vuotta. Joskus kun heräsin keskellä yötä enkä saanut unta, kuuntelin tätä ohjelmaa. Pidän optimistisesta asenteestanne. Ennen kuin opin tuntemaan Jeesuksen, otin avioeron perheväkivallan vuoksi ja tunsin olevani velassa Herralle. En haluaisi olla yksin. Olen todella yksinäinen ja kaipaan perheen tuomaa lämpöä. Lapseni ovat aikuisia ja töissä muualla. Rukoilkaa tulevaisuuteni puolesta ja että löytäisin kumppanin. Kiitos.
Kuuntelija Kiinasta
Olin ennen maani pääuskonnon kiihkeä kannattaja. Osallistuin jopa mielenosoituksiin vakaumukseni vuoksi ja lopulta minut lähetettiin vankilaan kahdeksi vuodeksi. Vankilassa olin yksinäinen, eivätkä uskonnolliset johtajat koskaan käyneet katsomassa minua. Kuitenkin nämä samat ihmiset olivat saaneet minut osallistumaan mielenosoituksiin. Vapauduttuani jäin tyhjän päälle, sillä kyläkomitea oli antanut peltoni muille. Olin kuulemma ollut liian pitkään poissa. Olin maanviljelijä, joten kuinka selviäisin? Pari kuukautta sitten sain eräältä mieheltä radion. Hän on kristitty ja huolehti minusta muutenkin. En ymmärtänyt, miksi hän teki näin. Aloin kuunnella TWR:n ohjelmia ja löysin vastauksen. Jos joku uskoo Jeesukseen, hän kykenee rakastamaan ja auttamaan ventovieraitakin. Uskon nyt itsekin Jumalaan ja haluan kertoa hyviä uutisia eteenpäin. Kiitos TWR!
Mieskuuntelija Kiinasta
Kiinalaisen uuden vuoden aikaan kävin sukuloimassa. Sain tilaisuuden kertoa siellä evankeliumin totuutta perheenjäsenille. Lisäksi näytin nuorille Pelastuksen äänen kotisivut.
Kiinalainen kuuntelija
Raamatun etäopiskelija vankilasta: ..."Huomasin juuri, että olen ollut kristitty tasan vuoden. Kun olin palauttanut ensimmäiset etätehtävät teille, odotin Pyhän Hengen antamalla ilolla seuraavia opiskelumateriaaleja. Sananlaskuissa sanotaan ”Herran pelko on viisauden alku...” (Snl. 1:7). Taivaallinen Isä on antanut minulle todellista viisautta, terveyttä ja rauhan. Hän on auttanut minua pitäytymään tavassani rukoilla ennen nukkumaanmenoa." ...
Kuuntelija vankilasta Taiwanissa