Tarinoita

Valitse kategoria

Jokin aika sitten sain FEBC-Mongolialta lahjaksi radion. Se on ollut tosi ystävä – erityisesti koronapandemian aikana, kun en ole päässyt käymään paikallisseurakunnassa. Lähdin mukaan myös radioasemanne pitämään raamatunopetusohjelmaan ja edistyn mukavasti. Olen iloinen, että saan kasvaa Raamatun tuntemisessa.

Radiokuuntelija Mongoliasta
Olen Amarjargal ja asun Huvsgulin maakunnassa. Olen kuunnellut FEBC:n ohjelmia siitä asti, kun radioasema aloitti maakunnassamme. Minulle annettiin silloin Galcom-radio. Radio on yksinkertainen ja helppo käyttää, ja se latautuu auringonvalossa. Minä ja tyttäreni kuuntelemme usein ohjelmaanne nimeltä Tosiasioita Jeesuksesta Kristuksesta. Pidän tarinoista ihmisten tosielämästä ja siitä, kun opetatte ja selitätte Jeesuksesta. Olen käynyt seurakunnassa vuodesta 2009, mutta pandemian vuoksi kirkot ovat kiinni. Kiitos, että radioitte vaikuttavia ja hyödyllisiä ohjelmia arkemme keskelle.
Kuuntelija Mongoliasta
Olen ihanien, 3–10-vuotiaiden lasten äiti. Rukoilen usein näin: ”Hyvä Jumala, en ole koskaan ennen ollut äiti. Lapseni ovat lahja Sinulta. Opeta minulle, kuinka saan heidät johdettua Sinun luoksesi.” En aina ymmärrä lapsiani. Silloin olen kärsimätön, vihainen ja torun heitä. Yhtenä päivänä kuulin ohjelman lasten kasvatuksesta. Naisjuontaja sanoi, että lapset eivät pysy kanssamme ikuisesti. He ovat vanhempiensa luona vain siihen asti, kunnes lähtevät opiskelemaan. Silloin he lentävät luotamme pois kuin linnut. Miksemme siis olisi heidän kanssaan ja viettäisi laatuaikaa, kun he ovat vielä pieniä? Juontaja oli oikeassa! Nyt koetan viettää laatuaikaa lasteni kanssa ja kuunnella heitä, vaikka olisinkin väsynyt tai harmissani. Kiitos, että autoitte minua ymmärtämään tämän.
Kuuntelija Mongoliasta
Ajattelin aina, että kristityt ovat itsekkäitä ihmisiä, mutta olen kuunnellut ohjelmaanne ja käsitykseni kristityistä on muuttunut. Haluan pohtia lisää näitä asioita. Minulla on kristittyjä ystäviä. He sanovat, että heidän uskonsa ei riitä minulle, vaan sen tulee olla henkilökohtaista ja minun tulee itse ottaa Jeesus vastaan elämääni.
Kuuntelija Mongoliasta
Kuuntelin ohjelmaanne, jossa puhuttiin kuolemasta ja mitä sen jälkeen tapahtuu. En usko, että Jumala antaa anteeksi ihmisille heidän pahoja tekojaan. Ohjelmanne sai minut kuitenkin ajattelemaan Jumalaa. En tiedä, kuinka kauan Jumalaa pitäisi rukoilla. Keskustelin ohjelman juontajan kanssa. Hän selitti minulle, että rukous on yksinkertaisesti keskustelua Jumalan kanssa. Aion kuunnella jatkossakin ohjelmaanne.
Kuuntelija Mongoliasta
Hei, asun Hovdin maakunnassa Mongoliassa. Olen kuunnellut raamattuaiheisia radio-ohjelmia auringonvalolla ladattavalla Galcom-radiolla siitä asti, kun perheradio aloitti lähetykset maakunnassamme. Jokin aika sitten kuulin, että seurakuntaan oli jaettu Itgel- eli Usko-nimisiä radiolaitteita, joissa on raamattuohjelmia muistikortille tallennettuina. Siitä asti kun sain Itgel-laitteen, olen kuunnellut lempiohjelmaani Raamattu kannesta kanteen. Enää minun ei tarvitse odottaa tiettyä ohjelma-aikaa, vaan voin avata laitteen ja kuunnella opetusta silloin kun itse haluan. Kuuntelen mielelläni Ruutin kirjaa yhä uudestaan. Kerran pääsin osallistumaan koulutukseen, jonka pastori Sammy FEBC-Mongoliasta piti maakunnassamme. Koulutus perustui Ruutin kirjaan ja Raamattu kannesta kanteen -ohjelmaan. Yritän oppia Ruutin kirjasta ja soveltaa sitä oma­­­an elämääni, niin että eläisin viisaasti ja tekisin hyviä päätöksiä. Olen kiitollinen Itgel-radiolaitteista, joita täällä on jaettu. Olen kiitollinen, että julistatte Jumalan sanaa radio-ohjelmien ja näiden laitteiden välityksellä. Olen kertonut eteenpäin kristillisestä radiotyöstä ja tähän mennessä olen jakanut yhteensä 40 radiolaitetta ystäville ja seurakuntalaisille.
Kuuntelija Mongoliasta
Terveisiä Itävallasta, asun täällä täällä töiden takia! Meillä on täällä mongolialainen seurakunta, mutta pappia meillä ei ole. Siksi kuuntelemme raamatunopetuksia Itgel-sovelluksen (Usko) kautta. Ohjelmat ovat niin hyviä, että ne innostavat meitä ottamaan opetukset käyttöön arkielämässämme.
Mongolialainen mieskuuntelija

Olen Amarjargal ja asun äitini ja poikani kanssa. Kuva on työpaikaltani Bulganin kauppahallista pohjois-Mongoliasta. Kuuntelen perhevalistusohjelmia Wind-FM -kanavalta. Opin niistä paljon ja yritän soveltaa asioita elämääni ja siihen, miten toimin äitini ja teini-ikäisen poikani kanssa. En ole vielä kristitty, mutta kuuntelen myös raamatunopetusohjelmaa. Aiemmin vaihdoin aina kanavaa, kun alettiin puhua Jeesuksesta. Sittemmin olen oppinut, että ihmiset tekevät syntiä eri tavoin. Olen alkanut kuunnella myös raamattuohjelman rukousosiota.

Kuuntelija Mongoliasta
Olen Orgil, ja elän mieheni ja kahden lapsemme kanssa Bayanhongorin läänissä. Päätin hiljattain pyytää Jeesusta elämääni, ja aloin käydä seurakunnassa. Olen uusi uskova, ja yritän kuunnella hengellisiä lauluja ja lukea Raamattua säännöllisesti, mutta lukeminen ei ole kovin mielenkiintoista. Siksi aion mennä mukaan raamattupiiriin, jossa luemme Raamattua yhdessä toisten uskovien kanssa. Ystävä antoi minulle hiljattain pienen radion, jonka kautta voin kuunnella Wind FM -perheradion ohjelmia pitkin päivää. Raamattuohjelma on kuin hyvä ystävä. On suuri siunaus, kun ohjelma auttaa minua Raamatun lukemisessa ja ymmärtämisessä.
Kuuntelija Mongoliasta
Asun pohjois-Mongoliassa. Olen kuunnellut FEBCin perheohjelmia Mongoliassa jo monta vuotta. Vielä vuosi sitten vaihdoin kanavaa, kun alkoi selvästi kristillinen ohjelma, mutta sitten jokin minussa muuttui. En muista tarkkaan, milloin se tapahtui, mutta aloin kuunnella myös näitä ohjelmia ja nyt käyn seurakunnassa. Olen myös mukana pienryhmässä, missä tutkimme yhdessä Raamattua. Raamatun teksti on liian pientä, että pystyisin sitä lukemaan ja siksi kuuntelen radiosta ohjelmia, joissa opetetaan Raamattua. Kuuntelemalla radiota olen oppinut tuntemaan Jeesuksen
Kuuntelija Mongoliasta
Olin ateisti ja kunnioitin kaikkia uskontoja. Ajattelin, että ihmiset ovat itse ”jumalia”. Aloin kuitenkin pitää Jeesusta Herranani ryhdyttyäni kuuntelemaan Wind FM -kanavaanne ja erityisesti Turvavyö-ohjelmaa. Sen avulla olen alkanut tietää enemmän Jeesuksesta. Koska olen töissä viikonloppuisin, en pääse seurakunnan kokouksiin. Ennen en ymmärtänyt, miksi kristityt uskovat eri tavoin kuin muut uskonnot ja ohjaavat mielellään toisia kertomaan uskostaan. Nyt ymmärrän, että kaikki muut uskonnot kuin Jeesukseen Kristukseen uskominen ovat epäjumalanpalvelusta. Toivon saavani uuden työpaikan, jotta pääsisin sunnuntaisin seurakuntaan. Kiitos kanavastanne.
Kuuntelija Mongoliasta
Kuuntelin taksissa radiota ja kysyin kuljettajalta, mikä asema se oli. Hän vastasi, että Wind FM -perheradio. Sen jälkeen olen kuunnellut pelkästään teidän asemaanne. Pidän erityisesti naisten asioita ja parisuhdetta käsittelevistä ohjelmista. Kiitos, että välitätte ohjelmissa perheistämme.
Kuuntelija Mongoliasta