Thaimaa

Lahjoituskohteen kuva

THAIMAA: mediatyö

Kertymä 01.01.2024 - (nettilahjoitukset)

kerätty: 29923 €

tavoite: 35000 €

keskilahjoitus: 47 

lahjoituskertoja: 640 kpl

uusimmat: 100 € / kpl

85.5%

Lahjoita

Kertalahjoitus

Kuukausittain

Valitse lahjoitussumma klikkaamalla tai oikealle kirjoittamalla

Lahjoitit €, kohteelle Thaimaa.

Vieraanvaraiset thaimaalaisetkin kaipaavat hyvää sanomaa 

20 vuotta sitten Kaakkois-Aasiassa koettiin tuhoisa tsunami. Onnettomuudesta selvinneet suomalaiset muistelivat, kuinka thaimaalaiset auttoivat, vaikka olivat itse menettäneet kaiken. He osoittivat turisteille uhrautuvaa vieraanvaraisuutta. 

Nyt me voimme puolestamme lahjoittaa heille toivon sanoman Kristuksesta. Lähde kanssamme tutkimaan medialähetystyön vaikuttavuutta ja lahjoita työllemme Thaimaassa ja Kambodžassa! 

Viiden videon virtuaalimatka

Helmi-maaliskuussa 2024 julkaisemme 5 videoraporttia Kaakkois-Aasiasta. Uusi video tulee tälle sivulle aina torstaisin.

VIDEO 1: Marian tarina Kambodžasta

Sansan mediatutkija Eila Murphyn haastattelema Maria Kambodžasta kertoo, mitä kristilliset radio- ohjelmat merkitsevät hänelle.

VIDEO 2: Penn esittelee uutta thainkielistä sovellusta (15.2.)
VIDEO 3: Thaimaan nuorten kristittyjen videotuotanto (22.2.)

Tällä videolla kolme nuorta thaimaalaista kristittyä leikkii turistia kotikaupungissaan. Samalla kaksi heistä kertoo hieman matkastaan buddhalaisesta kristityiksi.

VIDEO 4: Thaimaan mediatyön johtajan mielenkiintoinen tausta (29.2.)
VIDEO 5: Uusi masto laajentaa kuuluvuutta (8.3.)

Medialähetystyö Thaimaassa

Thaimaassa yli 40 vuotta radioitu Sydänystävä-ohjelma tarjoaa Jeesuksen tuomaa iloa, rauhaa ja rakkautta. Se toimii myös median välityksellä ystävänä kaukana asuville tai muuten yksinäisille ihmisille.

Jokainen tarvitsee ystävän, jonka kanssa sydämet sykkivät samaan tahtiin. Sydänystävä on yksi FEBC-Thaimaan suosituimmista ohjelmista. Sitä radioidaan kymmeneltä FM- tai AM-asemalta ympäri maata, viidesti viikossa. Puolituntinen ohjelma käsittelee arkisia asioita hengellisestä näkökulmasta, kuuntelijoita rohkaisten.

Ajasta ja paikasta riippumatta ohjelmaa voi kuunnella mobiilisovelluksella ja netissä. Varsinkin varttuneemmat kuuntelevat mieluiten radiosta, nuoremmat myös sovelluksella.

Lahjoita työlle sivun ylälaidassa!

Pidä lähetys käynnissä − tule kuukausilahjoittajaksi

Tee tärkeä päätös. Pienikin summa kuukausittain lahjoitettuna takaa säännöllisen tuen tämän tärkeän työmuodon jatkamiseksi. Toimit samalla monelle thaimaalaiselle “kummina”, joka mahdollistaa pääsyn kristillisten ohjelmien pariin.


Varojen käyttö: Lahjoitus käytetään Thaimaassa FEBC:n kautta lahjoittamisvuonna tai kahtena lahjoittamista seuraavana vuonna. Mikäli lahjoitusvaroja tulee enemmän kuin tälle kohteelle on tarpeen, ylijäämä käytetään medialähetystyöhön Sansan tai yhteistyökumppanien kautta.

Tarinoita alueelta

Olen kuunnellut Sydänystävä-ohjelmaa jo vuosia. Aloin kuunnella edellisen juontajan aikana, nyt juontajana on Penn. Tunnen jo Jumalan, joten pidän ohjelmista, jotka kertovat Hänestä. Kuuntelen ohjelmaa joka päivä. Haluan kertoa elämästäni ajalta ennen kuin tunsin Jumalaa. Olin 20-vuotias, kun sain lepran oireita. Länsimaalainen lääkäri avasi kotinsa ovet, tarjosi hoitoa ilmaiseksi ja kertoi kaikille, että Jeesus kuoli meidän puolestamme. Se sai minut ajattelemaan: ”Vau! Antoiko Jeesus meille kaiken tämän?” Jeesus otti vastaan sairaat. Uskoin Jeesukseen salaa. Kukaan ei ollut sitä ennen rakastanut minua niin paljon.

Lääkäri antoi minulle Johanneksen evankeliumin. Kuukautta myöhemmin, kun olin noutamassa reseptiä, lääkäri antoi minulle koko Raamatun. Myöhemmin päätin ottaa Jeesuksen vastaan ja osallistuin kokoontumiseen lääkärin talossa. Halusin tuntea Jumalaa enemmän. 30-vuotiaana lähdin opiskelemaan teologiaa. Paranin leprasta, mutta molemmat jalkani amputoitiin. Olen nyt 66-vuotias ja naimaton. Rakastan Jumalaa ja rukoilen ohjelman ja tiimin puolesta. Haluan, että kuuntelijat oppivat lisää Jumalasta. Olin niin iloinen, kun Penn ja hänen tiiminsä kävivät tapaamassa minua kotona. Haluan myös lahjoittaa 10 000 bahtia [260 euroa]. Jumala siunatkoon teitä.

Kuuntelijapalaute Thaimaasta (FEBC)

Olen kuunnellut Sydänystävää pian kaksi vuotta. Pidän siitä, kuinka ohjelmassa puhutaan Jeesuksesta, ja kuuntelen mielelläni myös ohjelman hartausosion. Ohjelman sisältö on hyvää, ja se auttaa minua oppimaan lisää Jumalasta. Tulen kiinalaisesta perheestä. Kuulin Jeesuksesta jo lapsena, mutta en välittänyt Hänestä. Aikaa kului, vartuin, menin naimisiin, sain perheen ja neljä lasta. Mieheni vietti mielellään aikaa kavereidensa kanssa, mutta olin kärsivällinen, sillä rakastin lapsiani. Elätin lapsiani, kunnes he kaikki saivat tutkintonsa. Mieheni kuoli monta vuotta sitten. Aloin hiljattain uskoa Jeesukseen ja nyt 80-vuotiaana käyn kirkossa säännöllisesti. Ei ole liian myöhäistä uskoa Häneen. Kiitos, Jeesus, että rakastat meitä. Nyt murehdin lapsistani ja lapsenlapsistani, sillä he eivät vielä tunne Jeesusta. Kiitän teitä Sydänystävä-ohjelmasta. Siunatkoon ja varjelkoon Jeesus teitä kaikkia.

Kuuntelijapalaute Thaimaasta (FEBC)

Kuuntelen ohjelmaanne edelleen. Tilanteeni on vaikea, ja on raskasta huolehtia iäkkäästä äidistäni sekä sisarusteni lapsista. Äidin vointi paranee kuitenkin koko ajan. Mikä motivoi minua pitämään huolta itsestäni, on se, että olisin tarpeeksi vahva huolehtimaan myös rakkaistani. Kiitos tiimillenne, kun aina rohkaisette minua. Ja mikä tärkeintä, kiitos Herralle, että hän vahvistaa ruumistani ja sieluani kestämään kaikki haasteet. Jatkan taistelua!

Kuuntelija Thaimaasta (FEBC)
Siitä asti, kun tiiminne ja seurakunnan johtaja kävivät luonani, olen uskonut Jumalaan. Minut kastettiin helmikuussa, ja sen jälkeen Jumala on johtanut ja suojellut minua sekä täyttänyt tarpeeni. Olen vammainen, mutta sain silti täysipäiväisen työn moottoripyöräyrityksessä. Koronapandemian alettua sain myös osa-aikaista työtä tiskaajana. Jumala auttoi minua. Ennen kuin opin tuntemaan Jumalan, kukaan ei pitänyt minusta ja tunsin itseni arvottomaksi. Nyt kuitenkin tiedän, että olen mittaamattoman arvokas; Jumala on totisesti antanut minulle uuden elämän. Kiitos Sydänystävä-ohjelmasta ja kiitos tiimille, joka on neuvonut minua ja ohjannut Jumalan luo.
Palaute Thaimaasta
Olen buddhalainen ja 16-vuotias, opiskelen 10. luokalla Supanburin provinssissa. Löysin Sydänystävä-ohjelman nettisivuiltanne jo jokin aika sitten ja siitä lähtien olen kuunnellut sitä. Pidän ohjelmastanne. Pidän myös kirjasesta Aito ystävä, jonka lähetitte minulle. Jatkan ohjelman kuuntelua aina, kun minulla on opiskelusta vapaata.
Palaute Thaimaasta
Jäin pois töistä hoitaakseni äitiäni. Kun äiti kuoli, minulle jäi enemmän aikaa, ja olen rennompi ja iloisempi. Nyt voin myös olla avoin uusille asioille. Haluaisinkin alkaa käydä raamattukirjekurssianne. Sen kautta opin varmaankin ymmärtämään enemmän Jumalasta, koska nyt sydämeni on avoimempi. Olen valmis ottamaan vastaan hyviä asioita elämääni. Kiitos tästä mahdollisuudesta.
Palaute Thaimaasta
Kuuntelen Sydänystävä-ohjelman yleensä netistä palattuani töistä. Myyn sianlihaa torilla. Ohjelma on ollut valtava siunaus perheellemme – suuri kiitos! Vuosi sitten äitini ja sukulaistyttö olivat vakavassa onnettomuudessa ja kuukauden sairaalassa. Oli vaara, että tytön jalka pitäisi amputoida. Kuuntelin ohjelmanne sinä päivänäkin ja soitin pyytääkseni esirukousta. Sain teiltä puhelussa rakkautta ja myötätuntoa. Sukulaiset ja kyläläiset ihmettelivät tyyneyttäni, kun kaikki muut olivat hädissään. Vanhempi siskoni perheineen oli aina ollut kristinuskoa vastaan, mutta tuona aikana sain kerrottua siskolle Jeesuksesta. Hän oli jopa tuonut sairaalaan poppamiehen auttamaan äitiä ja tyttöä. Minä rukoilin paljon. Kuukauden ja kahden päivän päästä sekä äiti että sukulaistyttö pääsivät sairaalasta. Se oli selvä ihme! Silloin sisko ja hänen perheensä kääntyivät kristityiksi. Kiitos sieluani ravitsevasta hengellisestä opetuksesta, jota saan teiltä kotisivuilla, Facebook Liven kautta ja muilla alustoilla. Yritän joka päivä saada tilaisuuksia evankelioida kylämme sadan perheen ihmisiä.
Palaute Thaimaasta
Kiitos rohkaisevasta kirjeestänne ja kirjasta, jonka lähetitte. Oli aivan kuin se olisi kertonut minun elämästäni. Sitten kirjan päähenkilö alkoi uskoa Jeesukseen, ja Jeesus auttoi häntä. Minä sen sijaan olen vasta tutustumassa Jeesukseen. Pidän todella paljon Sydänystävä-ohjelmasta.
Palaute Thaimaasta

Aiheeseen liittyviä artikkeleita

Muita lahjoituskohteita

Rohkaisua Raamatusta

Sanasi on lamppu ja valo

Miten suloiset ovatkaan sinun sanasi! Ne maistuvat hunajaa makeammilta. Sinun säädöksesi antavat minulle ymmärrystä. Sen tähden minä vihaan kaikkia valheen teitä! Sinun sanasi on lamppu, joka valaisee askeleeni, se on valo minun matkallani.

Psalmi 119:103-115

 

Osion kuva

Lisätietoja Sansan työalue-esittelystä

Lahjoita Thaimaan mediatyölle

Lahjoita kohteeseen
Kaikki lahjoituskohteet