Hyppää sisältöön

Sansa näkyy Iltalehdessä ja Instagramissa

Kuvakaappaus Sansan julkaisuista mediassa.

Sansan tuottamaa sisältöä on Iltalehden liitteessä 5.−7.11.2021 ja ensi viikolla Kirkko Suomessa -Instagram-tilillä. Myös Sansan Instagramiin on tullut viime aikoina uudenlaista sisältöä.

Pyhäinpäiväviikonloppuna 5.−7. marraskuuta Iltalehden välissä ilmestyvässä Laatua syksyyn -liitteessä on myös Sansan toimittamaa sisältöä. Siinä kerrotaan Toivoa naisille -työn kansainvälisen johtajan Peggy Banksin tarina otsikolla Jäin henkiin, jotta voin auttaa naisia.

− Olisin halunnut kertoa jollekin, mitä todella koin. Kukaan ei tiennyt, että minua hakattiin melkein joka päivä, Peggy Banks kertoo jutussa.

Iltalehti tavoittaa painettuna vajaat 268 000 suomalaista päivittäin (tieto vuodelta 2020), mutta perjantain numero on tavallista laajempi suurjakelu.

− Kristilliset toimijat kertovat vaikuttavasta työstään valitettavan usein turhan kapealle kohderyhmälle. Peggy Banks vieraili juuri Suomessa. Hänen tarinansa kautta haluamme kertoa Toivoa naisille -työstä sekä samalla tuoda toivoa niille suomalaisille, jotka elävät lähisuhdeväkivallan keskellä. Tarvitsemme monenlaisia, myös uusia viestinnällisiä ulostuloja eri media-alustoilla, jotta voimme tavoittaa eri-ikäisiä ja eri medioita seuraavia suomalaisia, sanoo Sansan viestintäjohtaja Mervi Viuhko.

Uutena aluevaltauksena Instagram Reels

Ensi viikolla 8.–14. marraskuuta Sansa näkyy myös sosiaalisessa mediassa tavallista vahvemmin, sillä mediatuottaja Viivi Niemenmaa päivittää Kirkko Suomessa -Instagram-tiliä. Suomen ev.lut. kirkon ylläpitämällä tilillä on noin 13 500 seuraajaa.

Sansalla on ollut Kirkko Suomessa -tilin päivitysviikko vuodesta 2018 alkaen kerran tai kahdesti vuodessa. Se on tarjonnut mahdollisuuden kertoa medialähetystyöstä osittain ihan uudelle yleisölle.

Sansa on hiljattain tehnyt uuden aluevaltauksen aloittamalla Instagram Reels -julkaisut (suomeksi ”kelat”). Myös näiden julkaisujen myötä Sansa tavoittaa uusia ihmisiä nuorekkaalla tavalla.

Instagram Reels -toiminnallisuus mahdollistaa lyhyistä videopätkistä koostettujen 15 sekunnin mittaisten videoiden julkaisun ja jakamisen. Videoissa voi olla mukana myös musiikkia ja erikoistehosteita. Instagram Reelsiä on verrattu varsinkin nuorison keskuudessa suosittuun sosiaalisen median sovellukseen TikTokiin. Seuraa Sansaa Instagramissa!