Roy Rissanen

Lahjoituskohteen kuva
Lahjoita

Kertalahjoitus

Kuukausittain

Valitse lahjoitussumma tai lahjoita haluamasi summa

Lahjoitit €, kohteelle Roy Rissanen.

Roy Rissanen aloitti Sansan lähetystyöntekijänä ja lähti satelliittitelevisio SAT-7:n kumppanuusjohtajaksi (Partnership Director) Kyprokselle lokakuussa 2022. SAT-7 on hänelle jo entuudestaan tuttu, sillä hän on ollut siinä mukana johtokunnan jäsenenä, partnerineuvoston puheenjohtajana ja suomalaisten lähetettyjen työntekijöiden esimiehenä.

Roy ja Sirpa Rissanen ovat olleet lähetystyössä Afrikassa ja Aasiassa vuodesta 1993. Roy oli Suomen Lähetysseuran työssä eri maissa ja tehtävissä 20 vuoden ajan. Lentäjän ja lennonopettajan lisäksi hän on koulutukseltaan MBA ja Ph.D. Business Administration sekä on suorittanut johtamisen erikoisammattitutkinnon.

Ystävärenkaaseen?

Pidä lähetys käynnissä − tule kuukausilahjoittajaksi

Tee tärkeä päätös. Pienikin summa kuukausittain lahjoitettuna takaa säännöllisen tuen Royn työn mahdollistamiseksi. Kuukausilahjoittajana saat myös kuukausilahjoittajan vuosiraportin ja hyvän mielen siitä, että tuet medialähetystyötä maailmalla.

Tarinoita kohteesta

Asun veljeni kanssa Omanissa. Katsomme SAT-7 Kids -kanavaa, koska meillä ei ole täällä pyhäkoulua tai kirkkoa. Kiitos ohjelmistanne.

Katsoja Omanista

Haluaisin kysyä teiltä neuvoa meille, jotka olemme tulleet tai jotka haluamme tulla uskoon tv-kanavanne välityksellä. Afganistan ei ole turvallinen maa, ja kätemme ovat sidotut. Olen katsonut ohjelmianne kaksi vuotta ja haluan katsoa edelleen. Mutta enää emme pysty keskustelemaan kanssanne. Talibanit ovat kaapanneet vallan, ja toivomme on pirstaleina. Olen työteliäs ihminen. Haluan itse valita, mitä Jumalaa palvon, enkä vain seurata vanhempiemme jumalaa. Halusin etsiä ja löytää oikean, paremman tien, mutta nyt en voi tehdä mitään. Tapahtukoon Herran tahto, mikä ikinä se onkaan.

SAT-7 Pars -kanavan katsoja Afganistanista
Katson kaikki suorat ohjelmanne, joskus jopa 4–5 tuntia päivässä. Elämäni on muuttunut juuri SAT-7:n ohjelmien ansiosta, sillä minulla ei ole kristittyjä ystäviä eikä Raamattua.
Palaute Libanonista
Ennen en uskonut Jumalaan, mutta hiljattain minut kastettiin. Anoppini ei ole kristitty, mutta hän on aika uskonnollinen ja on tukenut minua uskoon tulossani. Katsoimme yhdessä kanavaanne, kun pyysitte meitä yhtymään rukoukseen. Hän nosti kätensä ylös ja rukoili kanssanne! Olin erittäin yllättynyt ja vaikuttunut. Teette todella hyviä ja vaikuttavia ohjelmia. Herra työskentelee paikoissa, joita emme aina näe.
Palaute Turkista
Tänään laitan syrjään pelon ja huolen siitä, että viranomaiset saavat tietää minun ottaneen teihin yhteyttä ja kertoneen, kuinka tulin tuntemaan Herran. Haluan teidän tietävän, että vaikka kirkkojen ovet on Iranissa suljettu, meistä jokainen on kirkko. Teidän viikoittaiset WhatsApp-viestinne tuovat kirkon koteihimme ja saavat meidät pois yksinäisyydestä ja eristyksestä. Olen jo pitkään halunnut kertoa tämän teille, mutta olen pelännyt ottaa teihin yhteyttä. Kun sain tänään viestinne, en tiedä miksi, mutta heitin varovaisuuden tuulen mukana pois ja päätin soittaa teille. Olen onnellinen, kun saan puhua kanssanne ja haluan kiittää teitä siitä, että palvelette meitä. Ette ehkä tiedä sitä, mutta lähettämänne viestit ovat meille erittäin tärkeitä. Ne ovat kuin viestejä taivaasta, ja haluan lausua teille kiitokseni.
Palaute Iranista
Haluaisin kysyä teiltä neuvoa meille, jotka olemme tulleet tai jotka haluamme tulla uskoon tv-kanavanne välityksellä. Afganistan ei ole turvallinen maa, ja kätemme ovat sidotut. Olen katsonut ohjelmianne kaksi vuotta ja haluan katsoa edelleen. Mutta enää emme pysty keskustelemaan kanssanne. Talibanit ovat kaapanneet vallan, ja toivomme on pirstaleina. Olen työteliäs ihminen. Haluan itse valita, mitä Jumalaa palvon, enkä vain seurata vanhempiemme jumalaa. Halusin etsiä ja löytää oikean, paremman tien, mutta nyt en voi tehdä mitään. Tapahtukoon Herran tahto, mikä ikinä se onkaan.
Palaute Afganistanista
Kasvoin pienessä kylässä, eikä elämä ollut helppoa. Perheeni on konservatiivinen ja isäni ei-kristitty uskonnollinen johtaja. En koskaan uskaltanut kysyä Jumalasta – ennen kuin päivänä, jolloin katsoin SAT-7:n ohjelmaa. Otin yhteyttä kristittyyn johtajaan, joka kutsui minut kirkkoon, ja siellä annoin elämäni Jeesukselle. Kun perheeni kuuli, että minusta on tullut Kristuksen seuraaja, isä ajoi minut kotoa pois yli vuodeksi. Jumala käytti äitiäni vakuuttamaan isä siitä, että jokainen voi valita itse uskontonsa.
Palaute Algeriasta
Olen 22-vuotias ja olen katsonut kanavaanne jo jonkin aikaa. Käsitykseni Jeesuksesta on muuttunut merkittävästi. Nyt tunnen olevani valmis hyväksymään Jeesuksen jumalallisena persoonana ja haluaisin seurata häntä.
Palaute Iranista

Aiheeseen liittyviä artikkeleita

Muita lahjoituskohteita

Kaikki lahjoituskohteet