Miia da Silva

Lahjoituskohteen kuva
Lahjoita

Kertalahjoitus

Kuukausittain

Valitse lahjoitussumma klikkaamalla tai oikealle kirjoittamalla

Lahjoitit €, kohteelle Miia da Silva.

Etelä-Pohjanmaalta kotoisin oleva Miia da Silva (os. Palttala) aloitti Sansan lähetystyöntekijänä elokuussa 2020. Hän työskentelee TWR:n Euroopan sekä Keski-Aasian, Lähi-idän ja Pohjois-Afrikan Toivoa naisille -työn koordinaattorina. TWR oli hänelle tuttu järjestö jo ennestään.

– Lähetystyön liekki leimahti Romaniassa, jonne menin ensimmäisen kerran keväällä 2009. Sain olla mukana ruohonjuuritason lähetystyössä. Romaniaan menin vielä uudelleen, ja sitten tie vei Wieniin opiskelemaan. Löysin Wienistä mieheni Lucas da Silvan, joka oli jo TWR:n palveluksessa.

− Aloitin TWR:llä markkinoinnin parissa. Olen vuosien aikana nähnyt, miten Toivoa naiselle -työ vaikuttaa ja kantaa hedelmää. Kuuntelijapalautteiden lukeminen on aina koskettanut minua syvästi, ja on ollut hienoa seurata, miten median kautta välitettävä sanoma Jeesuksesta on antanut toivoa tuhansille naisille ympäri maailmaa. Medialähetys on tärkeä osa kansainvälistä lähetystyötä.

Miia da Silvalla on Suomesta tradenomin tutkinto ja Itävallasta tradenomin ylempi ammattikorkeakoulututkinto (YAMK). Tällä hetkellä hänen asemamaansa on Irlanti, jossa brasilialaissyntyinen puoliso opiskelee.

Ystävärenkaaseen?


Pidä lähetys käynnissä − tule kuukausilahjoittajaksi

Tee tärkeä päätös. Pienikin summa kuukausittain lahjoitettuna takaa säännöllisen tuen Miian työn mahdollistamiseksi. Kuukausilahjoittajana saat myös kuukausilahjoittajan vuosiraportin ja hyvän mielen siitä, että tuet medialähetystyötä maailmalla.

Tarinoita alueelta

Olen kotiäiti. Vietän suurimman osan aikaa lasteni kanssa. Joskus tapaan naapuruston naisia kahvin tai teen merkeissä. Kerran eräs nainen mainitsi ohjelmanne ja sanoi, että vihollinen (te) on maassamme. Ajattelin itse toisin. Olin aina miettinyt, mihin kristityt uskovat. Aloin siksi kuunnella ohjelmaanne. En pelännyt kuten muut naiset.

Noin vuoden kuluttua päätin kääntyä kristityksi. Ajatukseni Jumalasta ovat muuttuneet ajan kuluessa. Pidän siitä, miten puhutte Jumalan ja hänen tyttäriensä välisestä suhteesta, hänen armostaan ja rakkaudestaan naisia kohtaan. Elämäni muuttuu päivä päivältä. En kertonut perheelleni enkä ystävilleni päätöksestäni enkä tiedä, kerronko koskaan. En usko Jumalan syyttävän minua siitä. Voisitteko rukoilla minun ja perheeni puolesta ja että tulisi aika, jolloin voin kertoa uskostani heille.

Toivoa naisille -ohjelman kuuntelija Turkista

Eräänä päivänä etsin televisiosta jotain hyvää katsottavaa. Yhtäkkiä löysin gujaratinkielisen Toivoa naisille -ohjelman. Olin niin iloinen voidessani katsoa kristillistä ohjelmaa. Olen katsonut kaikki jaksot. Opetus on erittäin hyvää ja hyödyllistä naisille. On rohkaisevaa oppia Jumalan sanaa tällä tavalla, ja se auttaa minua kasvamaan uskossa. Nyt katson ohjelmaa säännöllisesti. Kiitos kun autatte naisia kasvamaan kaikilla elämän alueilla.

Gujaratinkielisen Toivoa naisille -ohjelman katsoja Intiasta (TWR-Intia)

Olen vanhempieni ainoa lapsi. Äitini on äkkipikainen, ja hän pahoinpiteli minua jo lapsena. Myös eräs sukulainen käytti minua teini-iässä seksuaalisesti hyväksi. Aviomieheni käytös muuttui, kun menimme naimisiin. Hän ei vietä aikaa kanssani, ei kuuntele ongelmiani eikä rukoile kanssani. Aiemmin hän kirjoitti ja sävelsi kristillisiä lauluja. Halusin kovasti, että rukoilisimme yhdessä ja olisimme toistemme ystävät, mutta häntä ei kiinnosta. Olen huolissani hänen huonoista tavoistaan ja kuinka hän käyttäytyy minua kohtaan. Myös äitini nälvii minua siitä, että minulla ei ole lasta.

Kaikki tämä satuttaa ja itken itsekseni. Minulla ei ole ystäviä, joiden kanssa jakaisin asioita. Olen masentunut enkä ole tyytyväinen myöskään työpaikkaani. Puhun ongelmistani vain Jumalalle. Uskon, että Jumala näkee minut. Koska halusin ajatella jotain muuta, avasin television ja löysin ohjelmanne. Olen iloinen, että on joku, jolle kertoa tuskastani ja huolistani ja joka rukoilee rinnallani. Kiitän Jumalaa, että hän antoi minulle yhteyden teihin.

Toivoa naisille -ohjelman katsojapalaute (TWR-Intia, hindi)

Olin pahoinpidelty, petetty, nälissäni ja melkein kuollut avioliittoni vuoksi, mutta Toivoa naisille -työ saavutti minut. Murtuneisuuteni korjattiin ja palaset koottiin yhteen Jeesuksen avulla, joka rakastaa minua, hyväksyy minut ja auttaa selviytymään vaikeistakin vesistä.

Arabiankielinen Toivoa naisille -kuuntelijapalaute (TWR)

Me ihmiset laitamme toivomme moniin asioihin ja toisiin ihmisiin – vaurauteen, verkostoihin, sukulaisiin, ystäviin ja jopa lapsiin. Mutta kaikki on väliaikaista ja katoavaa, vain Jumala pysyy muuttumattomana. Hän on ainoa todellinen toivomme. Teidän ohjelmanne antoi minulle tämän tärkeän opetuksen.

Assaminkielisen Toivoa naisille -ohjelman katsojapalaute Intiasta (TWR-Intia)

Aloitin urheilun nuorena ja minusta tuli uimari. Opettajani sanoivat, että olin lahjakas, ja pääsin valmennusryhmään. Valmentajani kuitenkin hyväksikäytti minua. Pelkäsin enkä kertonut asiasta kenellekään. Ensinnäkään, koska en uskonut kenenkään uskovan minua ja toiseksi, koska rakastin uintia ja pelkäsin, että perheeni ei antaisi minun jatkaa sitä. Kokemus oli vaikea pienelle lapselle. Kasvoin mutta en koskaan päässyt hyväksikäytön ylitse. Kävin terapiassa, mutta terapia ei onnistunut. Eräänä päivänä löysin sattumalta Toivoa naisille -ohjelman ja aloin kuunnella sitä säännöllisesti.

Ette voi kuvitella, mitä minulle merkitsi kuulla, että kun vastaanotamme Kristuksen, saamme uuden elämän. Kaikki olisi uutta ja menneisyys pyyhittäisiin pois – Kristuksessa kaikki on toisin. Rukoilin ja pyysin Jeesusta puhdistamaan minut verellään. En voi vieläkään sanoa, että kaikki on nyt hyvin, mutta voin tuntea, kuinka Jeesus vahvistaa minua päivä päivältä. Elämästäni löytyy nyt myös ilon hetkiä. Kiitos ohjelmistanne! Niiden kautta sain uuden alun.

25-vuotiaan Toivoa naisille -kuuntelijan palaute Turkista (TWR)

Sairastuin 70-vuotiaana luusyöpään ja jalkani muuttui mustaksi. Lääkärit sanoivat, että jalka täytyy amputoida. Aloin juoda. Miniäni käski minua menemään ihmisten luokse, jotka rukoilevat Jeesusta puolestani. Menin rukoiltavaksi, käännyin väärältä tieltä ja hyväksyin Jeesuksen Herrakseni ja Jumalakseni. Luin Raamattua sairaalassa ollessani. Luojan kiitos, luuni alkoi muuttua normaalin väriseksi ja lääkäri päätti, ettei jalkaani tarvitsekaan amputoida. Siitä lähtien olen kuulunut seurakuntaan. Olen nyt 86-vuotias. Lapseni muuttivat pois enkä ole päässyt seurakuntaan, joten uskovat toivat minulle radion. Jumalan Sanan kuunteleminen kohottaa henkeäni.

Toivoa naisille -ohjelman kuuntelija Keski-Aasiasta (TWR)

Me perheenäidit tuhlaamme välillä aikaamme juoruiluun tai naapureista puhumiseen. Tämänpäiväinen Jumalan sana muistuttaa, että minunkin pitää lopettaa sellainen toiminta. Me emme saa tehdä mitään, mikä ei miellytä Jumalaa. Jos haluamme muuttua, olen varma, että Jumala auttaa meitä pääsemään eroon asioista, jotka eivät ole Hänelle mieluisia. Näin synti ei hallitse elämäämme eikä uskomme horju helposti.

Toivoa naisille -ohjelman kuuntelija Indonesiasta (TWR)

Aiheeseen liittyviä artikkeleita

Muita lahjoituskohteita

Kaikki lahjoituskohteet