Raamattu kannesta kanteen

Katso kuuntelijan tarina

Raamattu kannesta kanteen − kestäviä matkaeväitä elämääsi

Raamattu kannesta kanteen -ohjelmasarja on Sansan tuottama raamatunopetuskokonaisuus, jonka avulla opiskellaan Raamattu läpi  ymmärrettävällä tavalla. Meille on tärkeää, että aivan jokaisella on mahdollisuus oppia ymmärtämään Raamattua enemmän.

Raamattu avautuu ja syvenee sitä opiskeltaessa Pyhän Hengen avulla. Raamattu näyttää, millaisia me ihmiset olemme. Sieltä löytyy ihmiselämän koko kirjo iloineen ja suruineen. Raamattu opettaa meitä tuntemaan monipuolisen, pyhän, oikeudenmukaisen ja anteeksiantavan Jumalan. Se kertoo Jumalan teoista ja hänen rakkaudestaan kaikkia ihmisiä kohtaan. Raamatun tärkein viesti tiivistyy Jeesuksen Kristuksen sovitustyöhön. “Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.” Joh.3:16

Kuunnella voit milloin vain

Sansan tuottamassa Raamattu kannesta kanteen -ohjelmasarjassa käydään Raamattu läpi  Vanhan ja Uuden testamentin kirjoja vuorotellen. Radiosta ohjelmasarjaa seuraamalla Raamattu tulee käytyä läpi noin viidessä vuodessa ja jokainen Raamatun kirja tuo oman osuutensa esiin Jumalan suuresta suunnitelmasta.

Uudessa Raamattu kannesta kanteen -älypuhelinsovelluksessa ohjelmat kulkevat aina mukanasi, ja voit opiskella Raamattua juuri silloin, kun sinulle sopii. Sovellus sisältää 1 434 jaksoa raamatunopetusta. Sovellus on ladattavissa ilmaiseksi Applen ja Googlen sovelluskaupoista. Raamattu kannesta kanteen -ohjelmasarja löytyy lisäksi audiokirjastostamme.

Raamattu kannesta kanteen -opetuksia rakastetaan: ne innostavat, rohkaisevat, auttavat ymmärtämään enemmän Raamatusta ja saavat viemään ilosanomaa Jeesuksesta eteenpäin.

”Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.” Matt.28:19-20

” Sinun sanasi on lamppu, joka valaisee askeleeni, se on valo minun matkallani.”

Psalmi 119:105

Raamattu kannesta kanteen

Raamattu kannesta kanteen lukuina

26

vuotta radio-ohjelmana

150K

radiokuuntelijaa viikottain

1566

radio-ohjelmaa vuodessa

45K

kävijää verkkosivuilla

Raamattu kannesta kanteen -sovellus

Ohjelmasarjaa voit kuunnella myös uudella älypuhelinsovelluksella. Sovellus on ladattavissa Applen ja Googlen sovelluskaupoista. Raamattu kannesta kanteen -sovellus käy läpi koko Raamatun, ja se sisältää 1 434 jaksoa raamatunopetusta – kuunneltavaa siis riittää. Lataa sovellus, ja Raamattu kannesta kanteen on aina ulottuvillasi!

Yksi sovelluksen aktiivisista käyttäjistä on laulaja Virpi Kätkä, jolla sovellus kulkee mukana jokapäiväisessä elämässä, niin lenkillä kuin autoa ajaessa. Katso videosarja, jossa Virpi Kätkä, räppäri Daniel Karjalainen sekä entinen elinkautisvanki Lauri Johansson kertovat, mitä Raamattu kannesta kanteen heille merkitsee ja millaisia oivalluksia he ovat saaneet Raamatun parissa.

Osion kuva

Kuuntelijapalautteita

Meille on tärkeää, että jokaisella on mahdollisuus tutustua Raamattuun. Rakastettua Raamattu kannesta kanteen -ohjelmaa kuuntelee noin 150 000–200 000 ihmistä Radio Dein ja Järviradion taajuuksilla viikoittain. Palautteiden perusteella Jukka Norvannon opetukset innostavat ja rohkaisevat vuodesta toiseen ja lisäävät ymmärrystä Raamatusta.

Tämä sovellus on kulkenut mukana pitkään. Olen kuunnellut sitä aamuisin ja iltaisin. Päivällä ruokaa tehdessäni, kutoessani. Joskus kirjoitan ylös puhuttelevia kohtia. Etsin Raamatusta uudestaan ne paikat, joita kuuntelin. Jaan ystävilleni mietteitä tekstistä. Mutustelen ja koen saavani hoivaa. Myönnän kyllä senkin, että illalla olen nukahtanut kesken kaiken. Sen voi aamulla kuitenkin kuunnella uudestaan. On ihmeellistä kuulla taustoja aikakausista, tavoista, sanojen merkityksestä. Sanalla on voimakas vaikutus. Pidän tästä sovelluksesta tosi paljon. Kiitos tekijöille.

Raamattu kannesta kanteen -ohjelman kuuntelija

Rkk-ohjelmasarjan opetukset ovat sopivan lyhyitä kuunnella. Yhden parinkymmenen minuutin mittaisen jakson olen joskus kuunnellut useammankin kerran uudelleen, koska niissä on asiaa niin paljon, ettei aina yksi kuuntelukerta riitä. Raamatun opetus on syvää ja tasokasta, kuulee, että Jukka Norvanto on perehtynyt opetettavaan Raamatun kohtaan. Eniten Rkk:ta tulee kuunneltua jotain tehdessä; neuloessa, pyykkiä viikatessa tai kirpputorille meneviä tavaroita hinnoitellessa. Iltaisin, jos en saa unta, on myös mukava kuunnella Rkk:ta. Jukan ääni on mukavan tasainen – joskus liiankin, jolloin saatan helposti nukahtaa. Mutta silloin, kun uni ei tule, on ihana nukahtaa totuuden sanan äärelle!

Raamattu kannesta kanteen -ohjelman kuuntelija
Kuuntelin alkuun radiosta. Siirryin sovelluksen käyttäjäksi, kun aloitin opiskelut toisella paikkakunnalla, jonne oli ajomatkaa yhteen suuntaan yli 300 km. Kuuntelin ohjelmaa järjestyksessä, luku ja kirja kerrallaan, ja sain koko Raamatun kuunneltua. Nyt aloitin kuuntelun toiseen kertaan ja odotan [sovelluksen] päivitystä, jotta voin taas autossa työmatkoilla kuunnella ja löytää ihania helmiä siunaamaan päivääni. Samalla muistan läheisiäni rukouksin.
Palaute Suomesta
Tänään kuuntelin viimeiset kaksi jaksoa Jukka Norvannon Vanhan testamentin opetuksista Malakian kirjasta. En tarkkaan muista, milloin aloitin kuuntelemaan lähetyksiä netistä, ihan VT:n alusta. Useampi vuosi on mennyt, kun järjestyksessä olen edennyt. Tänään sain kuitenkin sen päätökseen ja innolla siirryn UT:n puolelle! Nämä viimeiset kaksi jaksoa olivat Jumalan suoraa puhetta minulle ja elämäntilanteelleni. Väsyneenä huolten alla sain kuulla juuri sitä, mitä Isä halusi minulle sanoa. Lämmin kiitos siitä! Itkin ja kuuntelin lohduttavia Jukan sanoja. Se oli balsamia sydämelleni! Siunausta tärkeään työhönne!
Palaute Suomesta
Vuoden 1998 paikkeilla kuulin ensimmäistä kertaa Raamattu kannesta kanteen -ohjelman autossa. Vedet virtasivat silmistäni. Olin niin otettu, että saamme tällaista tietoa suoraan kotiin (tai autoon). Norvannon ohjelma johti minut uskoon, joka vain kasvaa päivä päivältä. Siitä kiitän teitä lämpimästi nyt, vuonna 2016.
Rkk-kuuntelijan palaute Suomesta
Kun olin auto-onnettomuuden takia vain kotona, ohjelma piti minut järjissäni ja auttoi jaksamaan. Kiitos! Tämän olen myös kertonut muille ja erityisesti vasta uskoon tulleille ja vielä etsiville, joilla on paljon kysymyksiä.
Rkk-kuuntelijan palaute Suomesta
Raamattu kannesta kanteen on aamun juhlahetki! Kiitoskiitoskiitos näistä hienoista raamatunopetuksista! Siunausta teille jotka järjestätte sen!
Rkk-kuuntelijan palaute Suomesta

Lahjoita Raamattu kannesta kanteen -ohjelmalle

Tue Sansan tekemää laajaa raamatunopetustyötä kerta- tai kuukausilahjoituksella. Lahjasi mahdollistaa raamatunopetuksen jatkumisen.

Lahjoita kohteeseen

”Hänen jumalallinen voimansa on antanut meille lahjaksi kaiken, mikä kuuluu tosi elämään ja jumalanpelkoon.”

2. Piet. 1:3

Raamattu kannesta kanteen -ohjelman logo